کمیسیون حقوق بشر: 15 غیرنظامی در یک حمله هوایی نیروهای خارجی در هرات کشته و زخمی شده اند

توسطروایت زنده

بهمن ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

کمیسون مستقل حقوق بشر اعلان کرده است که 15 غیرنظامی در حمله هوایی ماه گذشته نیروهای حمایت قاطع ناتو در ولایت هرات کشته شده اند.

این کمیسیون امروز سه شنبه(1دلو) با نشر یک اعلامیه گفته است: “بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، ‌‌بر اثر حمله‌ هوایی نیروهای حمایت قاطع بر قرارگاه نیروهای طالبان در منطقه پایکش ولسوالی شیندند ولایت هرات‌‌ (به تاریخ 18/10/1398)، 15 تن از افراد ملکی کشته و زخمی شده‌اند که سه‌ کودک و سه‌ زن در میان کشته شدگان و دو کودک در میان زخمیان این حمله قرار دارند.”

AIHRC

کمیسیون مستقل حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار قربانیان جنگ در کشور ‌و نقض صریح و مکرر حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، از نیروهای داخلی و خارجی خواسته است که در انجام عملیات‌‌ نظامی دقت بیشتری داشته باشند تا به افراد غیرنظامی آسیبی نرسد.

این کمیسیون همچنان از طرف‌های درگیر خواسته است که ضمن دقت در انجام هر نوع عملیات نظامی، اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را به طور جدی رعایت کنند‌ و غیرنظامیان را مورد هدف قرار ندهند‌.

کمیسیون حقوق بشر از نهادهای مسوول خواستار بررسی‌های مستمر و هدف‌مند درباره چگونگی چنین حمله‌‌هایی ‌با هدف پیشگیری از تکرار آن‌ها و جبران خسارت و پرداخت غرامت به قربانیان ‌ا‌ست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *