دانش: اقدامات افراطی علیه فعالیت زنان به خصوص زنان خبرنگار نگران کننده است

توسطروایت زنده

دی ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

معاون دوم رییس جمهور می گوید که اظهارات و اقدامات افراطی علیه فعالیت زنان و مخصوصا زنان خبرنگار نگران کننده است.

سرور دانش امروز دوشنبه(30جدی) در سومین جلسه مشترک حکومت، جامعه بین المللی و نهادهای حامی رسانه ها پیرامون مصونیت خبرنگارن و پایان معافیت جرایم علیه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات مولوی مجیب الرحمن انصاری گفت: “از نهادهای مدنی و حقوق بشری و نهادهای حامی رسانه ها شدیدا جای گلایه وجود دارد که در مقابل اظهارات خشونت آمیز اخیری که در هرات صورت گرفت، آن‌چنان که لازم بود، موضع نگرفتند.”

دانش از زنان خبرنگار خواست که مصمم تر از پیش و با شجاعت بیشتر به فعالیت ادامه دهند و هیچ کسی حق ندارد برداشت شخصی خود را از اسلام بر دیگران تحمیل کند.

معاون رییس جمهور همچنان از نهادهای مدنی و فرهنگی، علمای دینی و اساتید دانشگاه ها خواست که شجاعانه در مقابل چنین حرکت های بی معنا بایستند.

دانش همچنان عدم دسترسی آسان به اطلاعات را از دیگر مشکلات جامعه خبرنگاری در افغانستان خوانده، از کمیسیون دسترسی به اطلاعات خواست که این چالش را به طور جدی دنبال کند و زمینه های بهتر دسترسی به اطلاعات را فراهم سازد.

danish

او اضافه کرد، برخی از مالکان رسانه ها قوانین کار و قراردادهای کار با کارمندان رسانه ای را رعایت نمی کنند و حتی گاهی به خشونت هم کشانده می شود و تاکنون کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

معاون دوم رییس جمهور با اشاره به روند صلح گفت: “در وضعیت موجود، پروسه صلح به صورت بسیار مبهم و حتی یک جانبه پیش می رود و در چنین حالتی دست آوردهای 18 سال گذشته و در رأس آن آزادی بیان و آزادی رسانه ها در معرض خطر قرار خواهد گرفت و هم یک صلح عادلانه و پایدار به دست نخواهد آمد.”

در این نشست تادامیچی یاماماتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، سفرا و دیپلمات هایی از کشورهای بریتانیا، آلمان، سوئیدن، هالند، فنلاند، فرانسه و اسپانیا، رئیس دفتر یونسکو در افغانستان، اعضای کمیته مصئونیت خبرنگاران و اعضای کمیته مشترک حکومت و رسانه ها نیز حضور داشتند.

یاماماتو در این نشست از مردم افغانستان، حکومت و نهادهای حامی رسانه ها خواست که در برابر افراط گرایی ایستادگی کنند.

این واکنش ها در حالی بیان شده است که چندی قبل مولوی مجیب الرحمن انصاری که به تازگی اداره ای به نام امر به معروف و نهی از منکر را در ولایت هرات ایجاد کرده، در یک نشست خبری از حضور خبرنگاران زن جلوگیری کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *