تاکید ریاست جمهوری بر آتش‌بس با طالبان/ صدیقی: آتش‌بس یگانه راه حل است

توسطروایت زنده

دی ۲۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی رییس جمهور غنی می گوید که آتش خواست مردم و یگانه راه حل است و به جز آتش بس نمی توانیم به صلح پایدار برسیم.

صدیق صدیقی امروز شنبه(28جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت، در حال حاضر هیأت طالبان از پاکستان با پیشنهاد کاهش خشونت ها و یا هم آتش بس به قطر رفته و آماده است آن را با خلیلزاد مطرح کند.

او افزود، صحبت ها میان طالبان و خلیلزاد ادامه دارد، اما هنوز پیشرفت قابل ملاحضه ای صورت نگرفته است.

به گفته صدیقی، برداشت حکومت افغانستان این است، هر نامی که به این طرح داده می شود و پیشنهادی را که طالبان از پاکستان با خود به قطر برده و آن را با خلیلزاد شریک می کند، مردم باید شاهد آتش بس باشند.

Sedieq Sediqi

سخنگوی رییس جمهور تاکید کرد: “آتش بس اساسی ترین و مهم ترین خواست مردم افغانستان است.”

او ابراز امیداوری کرد که طالبان با پیشنهاد آتش بس از پاکستان به قطر برگشته باشد؛ آتش بس را بپذیرد و وارد مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شود.

صدیقی ادامه داد که ادامه جنگ را حل نیست و اگر طالبان جنگ را انتخاب کند، جز تلفات به غیر نظامیان و ویرانی افغانستان چیزی دیگری نمی توانند به دست آورد. یگانه را ه حل این است که از این فرصت کرده و خواست مردم را که برقراری صلح و آتش بس است، پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت، در ملاقات اخیر رییس جمهورغنی و دونالد ترامپ در بگرام، روی آتش بس موافقت صورت گرفته و حکومت افغانستان امیدوار است این مسأله اتفاق بیافتد.

این اظهارات سخنگوی رییس جمهور در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر گفتگوهای صلح افغانستان وارد مرحله جدیدی شده است؛ بر اساس این شرایط، گروه طالبان با آنچه کاهش خشونت می گوید، توافق کرده و نیز نمایندگان امریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و نماینده آلمان برای افغانستان در نشست روز گذشته شان پیرامون کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *