جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

محب: روند صلح در کنترول طالبان نیست!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان می گوید که طالبان در مورد صلح جدی نیستند و کنترول این روند در دست این گروه نیست.

محب امروز چهارشنبه(25جدی) در سخنانی در کنفرانس “گفتگوی رایزیانا” در دهلی نو، تاکید کرد: “در جایی‌که چالش است، فرصت هم است و افغانستان در رابطه به احتمال صلح نگران نیست”.

او افزود: “خشونت و تروریسم در افغانستان طرفدارانی ندارد؛ ولی صلح و آرامش دارد. آتش‌بس تسریع‌کننده صلح پایدار است، زیرا مردم افغانستان با جدیت خواهان آن هستند و این امر به مردم و دولت افغانستان ثابت خواهد کرد که دشمنان ما نه تنها در مورد صلح جدی نیستند، بلکه این موضوع نیز در کنترول آن‌ها نیست که مسئولیت خویش در یک معامله آینده را تأمین نمایند”.

moheb1

مشاو امنیت ملی رییس جمهور با بیان این که حکومت افغانستان به همان اندازه که برای صلح اراده دارد، به همان اندازه در برابر خشونت نیز اراده جدی دارد، تاکید کرد که هیچ پیروزی برای خشونت و تروریزم وجود ندارد و ملت افغانستان با قاطعیت در برابر آن ایستادگی می‌کند.

محب با بیان این که نیروهای امنیتی افغانستان امنیت انتخابات را به خوبی تأمین کردند و توانستند در شرق کشور داعش را ریشه‌کن کنند، خاطرنشان کرد: “مردم و دولت افغانستان برای شرکت و دخیل‌شدن در مذاکرات صلح آماده هستند. اما اگر آن‌ها از پاسخ دادن به این فراخوان امتناع می‌ورزند، آماده مواجهه با نیروی عمومی ملت افغانستان باشند”.

او هند را یکی از هم‌کاران کلیدی افغانستان خوانده، از کمک های این کشور در بخش آموزش سربازان و دانشجویان افغانستان قدردانی کرد.

مشاور امنیت ملی رییس جمهور با اشاره به تنش های اخیر در منطقه، خواهان حل آن از طریق گفتگو شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان