افغانستان به ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها می پیوندد

توسطروایت زنده

دی ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

معاون دوم رییس جمهور می گوید که دولت افغانستان به دلایل مختلف آمادگی کامل دارد  عضو ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها شود.

سرور دانش این اظهارات را امروز یک‌شنبه(22جدی) در دیدار با آلیسون بلیک، سفیر بریتانیا در افغانستان بیان کرده است.

دانش در این دیدار از دعوت سفیر بریتانیا برای عضویت افغانستان در ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها استقبال کرده و گفته است که دولت افغانستان به دلایل مختلف آمادگی کامل دارد که عضو این ائتلاف بین المللی گردد.

معاون دوم رییس جمهور تأکید کرده که در روند صلح نیز یکی از مواردی که دولت و مردم افغانستان با اتفاق روی آن تأکید دارند، آزادی بیان و آزادی رسانه ها است و به تجربه ثابت شده که گروه هایی چون طالبان از این دو ارزش هراس دارند.

danish

او همچنان از همکاران بین المللی افغانستان نیز خواست که در هرگونه توافق صلح، بر حفاظت و صیانت از آزادی بیان و آزادی رسانه ها تاکید کنند و در کنار دولت و مردم افغانستان بایستند.

از سویی هم سفیر بریتانیا در کابل از دولت افغانستان برای عضویت در این ائتلاف جهانی دعوت کرده و گفته است که قرار است به زودی و به صورت رسمی نامه ای از طرف وزیر خارجه بریتانیا عنوانی معاون رئیس جمهور افغانستان برای عضویت در ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه ها، صادر شده و به معاون رئیس جمهور تحویل داده شود.

سفیر بریتانیا، افغانستان را از حامیان جدی آزادی رسانه ها در منطقه خوانده و تاکید کرده است که اکنون فرصت خوبی فراهم شده تا افغانستان عضویت این ائتلاف جهانی را به دست آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *