معارف افغانستان پس 41 سال دوباره عضو «جنبش جهانی سارندوی» شد

توسطروایت زنده

دی ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت معارف اعلام کرده است که سازمان ملی سارندوی افغانستان پس از 41 سال دوباره عضویت «جنبش جهانی سارندوی» را به دست آورده است.

وزارت معارف امروز شنبه(21جدی) گفته است که افغانستان که 171مین عضو این سازمان است و با کسب عضویت آن، اعضای سازمان سارندوی افغانستان می توانند از تمام حقوق و امتیازات این سازمان برخوردار شوند.

وزارت معارف افزوده است که اعضای سازمان سارندوی می توانند در تمام برنامه‌های بین المللی سارندوی چون جشنواره‌های جهانی، سمینارها، کنفرانس‌ها و سمپوزیم‌هایی که در مورد مسایلی مانند صلح، محیط زیست، مسایل مرتبط با حقوق بشر، استفاده از انرژی خورشید و غیره  برگزار می شود، اشتراک کرده و کمک‌های این جنبش را جلب نمایند.

education

به گفته وزارت معارف، سازمان سارندوی افغانستان، در حال حاضر 11 هزار عضو جوان دارد که توسط مربیان حرفه ای رهبری و هدایت می شوند. اعضای این سازمان از میان دانش آموزان مکاتب، پرورشگاه‌ها و محلات زیست اند که در اوقات فراغت از درس، در قسمت تامین نظم در محیط مکتب و بیرون از آن، حفاظت از محیط زیست، رعایت بهداشت عمومی، خدمات اجتماعی و پروژه های رشد و استفاده از انرژی خورشیدی آموزش دیده و در این بخش‌ها رضاکارانه فعالیت می کنند.

بر اساس معلومات وزارت معارف، افغانستان در سال 1336 عضویت «سازمان سارندوی جهانی» را کسب کرد، اما در سال 1979 عضویت افغانستان به دلیل سیاسی شدن این سازمان به تعلیق درآمد.

گفته شده جنبش جهانی سارندوی که در حال حاضر بیش 51 میلیون نفر عضو دارد، در سال 1907 میلادی به هدف کمک به جوانان و روند آموزش و پرورش آنان پا به عرصه وجود گذاشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *