جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

وزارت صحت: نزدیک به سه میلیون بیمار در شفاخانه‌های کابل زیر درمان قرار گرفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که بر اساس گزارش سالانه کارکردهای شفاخانه‌های کابل، نزدیک به سه ملیون بیمار در این شفاخانه‌ها تحت تداوی قرار گرفته اند.

وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه(18جدی) اعلام کرده است که حدود 2 میلیون و 720 هزار و 453  تن در جریان یک سال(تا 1 جدی 1398) در شفاخانه‌های کابل تحت تداوی قرار گرفته که از این میان، 243 هزار و 261 تن آنان بستری و متباقی به گونه سراپا تداوی شده اند.

hospital

وزارت صحت افزوده است، در این گزارش آمده که برای این تعداد افراد در بخش های اطفال، نسایی ولادی، جراحی، ارتوپدی، گوش و گلو ،چشم، جلدی، امراض ساری، جراحی اعصاب، داخله، مراقبت های جدی، قلبی، فزیوتراپی، دندان، واکسین، سوختگی، جراحی پلاستیک، سرطان، امراض گرده، همتولوژی، معلولین، نوزاد، تنظیم خانواده، صحت روانی، تداوی معتادان، انتانی و دیگر موارد خدمات صحی ارایه شده است.

در این گزارش همچنان گفته شده که به تعداد 216 هزار و 272 تن نیز تحت معاینات لابراتواری قلبی، اکسری، اندسکوپی، سی تی سکن، التراسوند و سایر معاینات قرار گرفته اند.

به گفته وزارت صحت، این خدمات در اکثر شفاخانه های دولتی در سطح کابل انجام شده است.

وزارت صحت در حالی از تحت تداوی قرار گرفتن این شمار بزرگ بیماران در شفاخانه های کابل خبر داده که در کنار شفاخانه های دولتی، شفاخانه هایی خصوصی نیز فعالیت دارد و همچنان شماری از بیماران افغانستان برای تداوی به خارج از کشور مسافرت می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان