کرزی در ایران: امیدواریم دولت آمریکا راه معقولی را پیش گیرد

توسطروایت زنده

دی ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان که به تهران سفر کرده، می گوید امنیت، ثبات و ترقی در کوشش و تفاهم و شراکت همه کشورها برای صلح و امنیت ایجاد می‌شود و امیدوار است دولت آمریکا راه معقولی را در پیش گیرد.

کرزی که امروز سه‌شنبه(17جدی) در مجمع گفتگوی تهران سخن می گفت، حمله آمریکا بر قاسم سلیمانی را به ملت ایران تسلیت گفت.

او افزود، افغانستان و ایران دو کشور بسیار نزدیک به لحاظ تاریخ و فرهنگ هستند و ایران ۴۰ سال است که مهماندار مهاجرین افغانستان است و به آن‌ها اجازه آموزش و پرورش داده است.

zarif

رییس جمهور پیشین تاکید کرد که اتحادیه اروپا در مشارکت با روسیه و چین اقدامات موثرتر و محکم تری انجام دهد، از حق دفاع کنند و کوشش نمایند که آمریکا به برجام برگردد.

کرزی ادامه داد: “امنیت در منطقه ایجاد نمی‌شود، مگر آن که خود ما با یکدیگر همکاری کنیم. نجات، ثبات و امنیت و ترقی ما در تفاهم و همکاری و شراکت ما نهفته است. امیدواریم با تمام مشکلات و تجربیات به ویژه تجربه تلخ چند روز قبل، آمریکا با مناسبات دوستانه با ایران و برگشت به تعهدات‌شان در کشورهای منطقه مانند افغانستان و برجام، راه معقول را در پیش بگیرد”.

این اظهارات رییس جمهور پیشین افغانستان در حالی مطرح شده است که با کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در عراق توسط امریکا، تنش میان ایران و امریکا به اوج خود رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *