جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمیسیون شکایات انتخاباتی: تلاش می کنیم در وقت معین رسیدگی به شکایات انجام شود!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند، تعدد شکایات مربوط به نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری بسیار زیاد است و این کمیسیون تلاش می کند تا در وقت تعیین شده به تمام شکایات رسیدگی کند.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز یکشنبه(۱۵ جدی) در یک نشست خبری گفت: تمام شکایات ثبت شده در کمیسیون به سه بخش شامل تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی دسته بندی شده است.

شینواری افزود، 1 هزار و 371 شکایت شامل تخطی‌های انتخاباتی، 4 هزار و 303  شکایت مربوط به تخلف‌های انتخاباتی و 3 هزار و 272 شکایت، جرایم انتخاباتی است.

او تاکید کرد که با استفاده از صلاحیت های قانونی، پس از بررسی جرایم مرتبط به انتخابات، مرتکبین آن را برای تعقیب عدلی به مرجع ذی‌صلاح معرفی می کنند.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی اضافه کرد که شکایت‌های انتخاباتی از نظر تاثیر روی نتایج ابتدایی انتخابات به چهار دسته تقسیم شده است که دسته اول آن شامل 8 هزار و 794 شکایت، دسته دوم 1 هزار و 318 شکایت، دسته سوم 2 هزار و 677 شکایت و دسته چهارم نیز شامل 100 شکایت است.

IECC

به گفته او، از مجموع بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ شکایت درج شده، بیشترین شکایت‌ها در مورد تفاوت آرای بایومتریک با فورم نتایج است که شمار آن به 6 هزار و 881  شکایت می‌رسد. به تعقیب آن، 2 هزار و 140 شکایت در مورد ابطال محل رای‌دهی بدون دلیل، 1هزار و 338 شکایت از آرای مشکوک و 1 هزار و 380 شکایت غیرموجه ثبت شده است.

شینواری ادامه داد، همچنان ۳۶ شکایت در مورد تغییر فورم نتایج بعد از بازشماری آرا، ۲۹ شکایت در مورد دستگاه بایومتریک، چهار شکایت در مورد شمارش آرای یک نامزد به نفع نامزد دیگر، چهار شکایت در مورد جانبداری کارمندان کمیسیون در روند بازشماری، سه شکایت نیز در مورد شمارش آرا در غیاب ناظرین و 1 هزار و 209 شکایت شامل سایر موارد است که ثبت کمیسیون شکایات انتخاباتی شده است.

در همین حال دین محمد عظیمی، معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: “تعداد شکایات بسیار زیاد است و کمیسیون تلاش می کند تا در وقت تعیین شده به تمام شکایات رسیدگی کند و اگر شماری از ولایت ها باقی ماند، در زمان آن با رسانه ها شریک خواهد ساخت و در غیر این صورت، ما مصمم هستیم که در وقت معین کار خود را خلاص کنیم.”

محمدقاسم الیاسی، منشی کمیسیون شکایات انتخابات نیز در این نشست گفت، روز گذشته در مورد شکایت‌ها در جوزجان فیصله صورت گرفته و تا پایان امروز دفاتر ولایتی در مورد آرای ولایت‌های پنجشیر، پروان و بادغیس فیصله خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان