جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
1 نظر
6 بازدید

فواید نوشیدن آب؛ اگر می‌خواهد وزن کم کنید و در سلامت کامل باشید آب بنوشید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با توجه به اینکه حدود دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده‌است‌، طبیعی است که مصرف آب برای سلامتی ما اهمیت زیادی داشته باشد. اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش مصرف آب ساده، می‌توانید هم وزن‌تان را کنترول کنید و هم سطح مصرف قند، سدیم و چربی اشباع را کاهش بدهید.

اگرچه بیشتر آدم‌ها با نوشیدن آب ساده و سایر نوشیدنی‌ها، نیاز بدن‌شان را به مایعات برآورده می‌کنند، اما از طریق برخی غذاها مانند سوپ، کرفس، بادنجان رومی و میوه‌های آبدار نیز می‌توان مایعات را دریافت کرد.

پژوهشگران برای بررسی بیشتر تاثیر افزایش مصرف آب بر شاخص سلامتی، یک نمونه‌ی ملی متشکل از ۱۸۳۰۰ بزرگسال را در ایالات متحده از برنامه‌ی «بررسی ملی سلامت و تغذیه» (NHANES)  بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲، استفاده کردند.

پژوهشگران از شرکت‌کنندگان خواستند که تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی که طی دو روز می‌خورند، ثبت کنند. قرار بر این بود که بین این دو روز یک فاصله‌ی ۳ تا ۱۰ روزه باشد.

سپس مقدار آب ساده‌ای که هر شرکت‌کننده به عنوان درصدی از میزان مصرف روزانه‌ی آب در برنامه‌ی غذایی خود از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها مصرف کرده بود، محاسبه شد.

اگرچه نوشیدنی‌هایی مانند چای سیاه، جوشانده‌ها و قهوه به عنوان منبع آب ساده ارزیابی نمی‌شوند، اما مقدار آب آنها در محاسبات مصرف کل آب در نظر گرفته شدند.

شرکت‌کنندگان، روزانه به طور متوسط ​​حدود ۴.۲ فنجان آب ساده مصرف می‌کردند که این میزان تقریباً بیش از ۳۰ درصد از کل مصرف آب آنها را شامل می‌شد.

میانگین کالری دریافتی هر شرکت‌کننده ۲۱۵۷ بود که ۱۲۵ کالری حاصل از نوشیدنی‌های شیرین و قندی و ۴۳۲ کالری از غذاهای اختیاری (دسرها، شیرینی‌ها، میان‌وعده‌ها و سایر غذاهایی است که ضروری نیستند) بود.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که روزانه یک یا سه فنجان مصرف آب ساده را افزایش دادند، کل انرژی مصرفی روزانه‌شان بین ۶۸ تا ۲۳۵ کالری و میزان دریافت سدیم آنها بین ۷۸ تا ۲۳۵ گرم در روز کاهش یافت.

نکاتی کوتاه در مورد فواید نوشیدن آب ساده

– آب دمای بدن را نرمال نگه می دارد و مفاصل را نرم می‌کند

– آب از طناب نخاعی محافظت می‌کند

– آب با دفع ادرار، تعریق و بهبود حرکات روده به خروج مواد زائد و سموم از بدن کمک می‌کند

برای اهداف این مطالعه، “آب ساده” به عنوان آب نل، دستگاه خنک‌کننده یا بطری تعریف شد.

نتایج بیشتر نشان داد افرادی که مقدار آب مصرفی‌شان را افزایش دادند ۵ تا ۱۸ گرم قند و در عین حال ۷ تا ۲۱ گرم کلسترول کمتری مصرف کردند.

یکی از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید:”این یافته نشان می‌دهد که طراحی و ارائه‌ی مداخلات جهانی تغذیه و کمپین‌های آموزشی که باعث افزایش مصرف آب ساده به جای نوشیدنی‌های حاوی کالری می‌شود، می‌تواند کافی و موثر باشد.”

بنا به گفته‌ی این پژوهشگر، تأثیر افزایش مصرف آب در میان نژادها، قومیت‌ها و وضعیت وزن بدن مشابه بوده‌است، با این حال، بین جوانان و میانسالان بزرگ‌تر از افراد سالخورده و بین مردان بیشتر از زنان بود. احتمال می‌رود که این تفاوت در تاثیر، با مقدار کالری دریافتی در طول روز توسط مردان و بزرگسالان میانسال مرتبط باشد.

محققان این مطالعه، در نهایت اظهار می‌دارند که “ترویجِ مصرف آب ساده می‌تواند یک استراتژی مفید برای بهداشت عمومی باشد چرا که به کاهش دریافت کالری و قند اضافی کمک می‌کند و به طور کلی تاثیر مثبتی روی سلامتی دارد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. […] 8 لیوان آب در روز را برای هیدراته ماندن توصیه می‌کنند. فواید نوشیدن آب به این مورد محدود […]

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان