بازداشت بیش از یک هزار و 280 تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال 2019 در افغانستان

توسطروایت زنده

دی ۱۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر می گوید، در سال 2019 میلادی، 1 هزار و 287 تن به اتهام دست داشتن در یک هزار و 81 قضیه قاچاق مواد مخدر در سراسر افغانستان بازداشت شده اند.

خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر امروز یک‌شنبه(15جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت: پرونده های این متهمین به قاچاق مواد مخدر به هدف تعقیب عدلی و قضایی، به این مرکز رسیده است.

موحد افزود، در میان بازداشت شدگان، ۳۷ زن و سه شهروند ایرانی نیز قرار دارند که مدیریت تدقیق، بررسی و لابراتور مرکز عدلی و قضایی، به هر یک از این قضیه ها حداکثر در ۷۲ ساعت رسیدگی کرده و به منظور تحقیقات بیشتر به ریاست دادستانی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

khalid moahid

او خاطرنشان کرد، از جمع بازداشت شدگان، ۲۰۵ تن به شمول ۱۳زن، افرادی بودند که قصد داشتند بسته های هرویین را در بطن و بکس ها از فرودگاه بین المللی حامد کرزی به مقصد هندوستان و امارات متحده عربی انتقال دهند.

به گفته موحد، به اساس پیشنهاد ریاست دادستانی اختصاصی و حکم دادگاه ابتدایی، ۳۱۳ واسطه نقلیه، ۳۷ موترسایکل، 1 هزار و 592 تلفن همراه و ۱۰۵ اسلحه مختلف که از قاچاقچیان به دست آمده بود، مصادره شده و نیز 6 میلیون و 99 هزار و 311 افغانی و مبلغ 32 هزار و 634  دالر امریکایی از نزد این افراد تحویل بانک مرکزی شده است.

سخنگوی مرکز عدالی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اضافه کرد، در جریان سال ۱۳۹۸ از جانب دادگاه ابتدایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، 1 هزار و 771 تن به شمول ۳۷ زن، ۱ شهروند خارجی و ۸۴ کارمند دولتی در پیوند به 1 هزار و 77 قضیه، از ۳ ماه الی ۳۰ سال زندان، محکوم به مجازات شده اند.

موحد ادامه داد که پولیس مبارزه با مواد مخدر در پیوند به این قضایای  قاچاق مواد مخدر، بیش از 2 هزار و 449 کیلوگرام هرویین، بیش از 1 هزار و 421 کیلوگرام مورفین، بیش از 30 هزار و 737 کیلوگرام تریاک، بیشتر از 106 هزار و 780 کیلوگرام چرس، بیش از ۱ هزار و ۱۶۵ کیلوگرام مت امفتامین، بیش از ۱۷ کیلوگرام تابلیت “ک” و هزاران لیتر تیزاب، مواد کیمیایی مایع و مشروبات الکلی را ضبط کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *