جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان لیست ۵ هزار زندانی را برای آزادی به امریکا داده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هزاران زندانی طالبان که در افغانستان زندانی هستند، توافق صلح بین ایالات متحده و طالبان را به عنوان تکتی اصلی برای آزادی خود می دانند.

به گزارش اسوشیتدپرس که امروز، دوشنبه(9 جدی) به نشر رسیده است، زندانیان طالبان می دانند که آزادی آن ها ستون اصلی هر توافق نامه ای است که به جنگ 18 ساله افغانستان، طولانی ترین درگیری نظامی واشنگتن پایان می دهد.

بر اساس این ‌گزارش، یکی از مقام های طالبان گفته است که لیستی از حدود 5000 زندانی طالبان به آمریکایی ها داده شده و آزادی آن ها در توافق نامه مورد بحث نوشته شده است.

taliban 2

این مقام طالبان که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرده است که مقام های امریکایی و دولت افغانستان گفته اند که آزادی زندانیان بخشی از مذاکرات بین دو طرف است.

اما برخی از تحلیلگران می گویند که آزادی زندانیان می تواند صلح را در افغانستان تضعیف کند.

مایکل کوگلمن، معاون برنامه های آسیایی در مرکز ویلسون مستقر در ایالات متحده هشدار داده است: “نیاز است که مقامات افغانستان و آمریكا نسبت به هر زندانی طالبان كه قصد آزادی آن ها را دارند، احتیاط لازم را انجام دهند، تا از این كه احتمالا روند صلح تازه را زیر پا بگذارند، مطمئن شوند.”

آسوشیتدپرس با بیش از ده ها زندانی طالبان در زندان پلچرخی پایتخت کابل مصاحبه کرده است. نظر تعدادی از آن ها در مورد طالبان افغانستان نوستالژیک بود، که با قدرت و سرنوشت رهبر قبلی خود یعنی ملا محمد عمر ، که چند سال پیش درگذشت، اداره می شد.

اما آن ها همچنین تأكید كردند كه پذیرفتند دیگر نمی توانند مثل گذشته بود؛ اگرچه هنوز هم می خواستند آنچه را حکومت اسلامی می نامند، اداره کنند، اما دیگر به دنبال برخی از احكام سخت خود مانند ممنوعیت تحصیلات و دختران و زنان شاغل نیستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان