جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نزدیک به دو میلیون کودک دختر در افغانستان خارج از مکاتب به سر می برند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سرپرست وزارت معارف می گوید که در سال گذشته بیش از 3 میلیون کودک در سراسر افغانستان خارج از مکاتب به سر برده که 60 درصد آن ها را دختران تشکیل می دهد.

میرویس بلخی که امروز سه‌شنبه(3 جدی) در برنامه نشر یافته های گزارش دسترسی دختران به آموزش و پرورش در کابل، از سوی نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و کودکان سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد، با توجه به وضعیت بیش از سه میلیون کودکی که در سراسر کشور خارج از مکتب قرار دارند، و ۶۵ درصد آن ها را دختران تشکیل می دهد، این وزارت در تمام سیاست های آموزشی و پرورشی خود ترجیحا آموزش دختران را در صدر تمام برنامه ها قرار داده است.

mirwais balkhi

وی افزود: از میان 2 هزار و 700 مکتب که کار اعمار آن ۶۰ درصد تکمیل شده، یک هزار و 100 مکتب به دختران اختصاص دارد و همچنان از 3 هزار و 300  مکتب دیگر که سال بعد اعمار خواهد شد، شمار زیاد آن به مکاتب دخترانه اختصاص می یابد.

سرپرست وزارت معارف تاکید کرد که برای رفع مشکل کمبود معلمین زن، امسال 7 هزار و 500 معلم زن را در مکاتب سراسر کشور استخدام کرده و در استخدام های بعدی معلمین نیز سهم دهی به معلمین زن، ۵۰ درصد خواهد بود.

نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و کودکان که گزارش دسترسی دختران به آموزش و پرورش را در جریان یک و نیم سال گذشته از ولایت های کابل، قندهار، ننگرهار، بدخشان، پروان و بلخ تهیه کرده، خارج بودن بیش از ۳ میلیون کودک از مکاتب را نگران کننده می داند و خواهان توجه دولت، دونرها و نهادهای مدنی و جامعه جهانی در این زمینه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان