مجلس سنا خطاب به کمیسیون شکایات انتخاباتی؛ به شکایات مستند مطابق قانون رسیدگی کنید!

توسطروایت زنده

دی ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

اعضای مجلس سنا از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته به شکایات مستند نامزدان و دسته‌های انتخاباتی مطابق قانون و لوایح موجود رسیدگی کند.

اعضای مجلس سنا امروز سه‌شنبه(3جدی) در نشست عمومی خود از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده، آن را یک گام مثبت در عرصه تطبیق قانون دانستند.

فضل هادی مسلم یار، رییس مجلس سنا در این مورد گفت: “ارقام ابتدایی را که کمیسیون مستقل انتخابات در پیوند به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلان نموده، نشان می‌دهد که یک دسته انتخاباتی پنجاه به علاوه یک و سایر تیم‌ها در رده‌های پایینی قرار گرفته اند. ایجاب می‌نماید که کمیسیون شکایات انتخاباتی در وقت معین به شکایات واصله رسیدگی نماید تا حکومت آینده مطابق قانون آغاز به کار نماید.”

اعضای مجلس سنا همچنان از ایالات متحده امریکا خواست بر پاکستان که حامی اصلی گروه طالبان است، فشار وارد کند تا گروه طالبان به آتش‌بس و مذاکره با دولت افغانستان تن دهد.

sana

آنان تاکید کردند که رهبری طالبان با خانواده‌های خود در پاکستان به سر می برند و مورد حمایت همیشگی سازمان استخباراتی آن ‌کشور قرار دارند.

مسلمیار در این مورد تصریح کرد که گفتگوهای صلحی که نماینده حکومت افغانستان در آن حضور و نقش نداشته باشد و مردم به شمول نیروهای دفاعی و امنیتی در جنگ و حملات انتحاری کشته شوند، برای مجلس سنا قابل قبول نیست.

او تاکید کرد، هر تفاهمی میان طالبان و امریکا در مورد آتش‌بس موقت صورت گیرد، نزد مردم و حکومت افغانستان معنایی نخواهد داشت.

این اظهارات اعضای مجلس سنا در حالی مطرح می شود که گزارش هایی وجود دارد گروه طالبان با آتش بس موقت با نمایندگان امریکا در دوحه موافقت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *