جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حزب وحدت اسلامی: نتایج انتخابات را نمی پذیریم و در برابر آن می ایستیم!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری کریم خلیلی اعلان کرده است که نتیجه جعلی، تقلبی و مهندسی شده انتخابات ریاست جمهوری را نمی‌پذیرد و با حمایت مردم در برابر آن ایستادگی کرده، از تمام گزینه‌های مشروع و قانونی برای به کرسی نشستن اراده مردم، استفاده خواهد کرد.

حزب وحدت اسلامی افغانستان امروز یک‌شنبه(1جدی) با نشر یک اعلامیه گفته است که انتظار داشت کمیسیون انتخابات، روند انتخابات را به موقع و به شکل شفاف، عادلانه و بدون طرفداری از هیچ تیمی به انجام برساند، اما هیچ یک از این تعهدات ملی، از سوی این کمیسیون، نه تنها عملی نشد؛ بلکه برخلاف انتظار، پس از سه ماه، ارقامی به عنوان نتایج ابتدایی اعلام گردید که بخش هایی از آن آلوده به تقلب و بخش هایی هم مهندسی و دست‌برد به آرای مردم، شمرده شده است.

این حزب افزوده است که یکی از محورها و طرف های مهم در این انتخابات بوده و نتیجه اعلان شده را آلوده به تقلب گسترده و مهندسی انتخابات به نفع تیم دولت‌ساز می داند.

afghanistan

حزب وحدت خاطرنشان کرده که در روند شمارش، آرای پاک و واقعی از آرای تقلبی، تصفیه نشده است، لذا ارقام اعلام شده، مشروعیت لازم حقوقی و قانونی را ندارد و حزب وحدت اسلامی افغانستان، این نتیجه نمی‌پذیرد و از تمام گزینه‌های مشروع و قانونی برای به کرسی نشستن اراده مردم، استفاده خواهد کرد.

این حزب هشدار داده است که “تقلبکاران این آرزو را در سر نپرورانند که حقارت و خفتِ روز انتخاباتِ شان، با اعلام نتایج آلوده به تقلب و یا با بیرون دادنِ ارقام و فیصدی‌های خودساخته و دروغین، کتمان می‌گردد.”

حزب وحدت اضافه کرده که استقبال پیش از وقتِ تیم دولت‌ساز از نتایج مهندسی شده و آلوده به تقلب را در راستای همان بازی شبکه‌ای می‌داند که برای تقلب به راه افتاده و سازمان دهندگان این بازی فکر می‌کنند که با این سیاست ها به نتیجه می‌رسند، اما چنین نیست.

این حزب تاکید کرده که “اقدام سلیقه‌ای، غیرقانونی و عاقبت‌نااندیشانهِ کمیسیون انتخابات که بازی با منافع ملی و وحدت ملی، شمرده می‌شود، نه تنها برای روی کار آمدنِ یک حکومت باثبات، مقتدر و متکی به آرای مردم، کمک نمی‌کند، بل به بحران عمیق سیاسی در کشور دامن خواهد زد که در آن صورت، تمام مسؤولیت متوجه کسانی خواهد بود که به ملت افغانستان خیانت کرده اند.”

این حزب در اعلامیه خود ابراز امیدواری کرده است که کمیسیون شکایات انتخاباتی به حیث مرجع قضایی مسایل انتخابات، قضاوت شان را در پرتو قانون، عدالت و واقعیت های موجود، انجام داده و آرای پاک را از تقلبی جدا کنند.

حزب وحدت اسلامی افغانستان از موضع گیری سفارت ایالات متحده آمریکا مبنی این که “نتایج نهایی انتخابات باید برای تمام مردم افغانستان اطمینان‌بخش باشد”، سپاس گزاری کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان