جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

به سوی موفقیت: این ۴ سوال را از خودتان بپرسید!

خواندن 4 دقیقه
4.3
(3)

سال جدید پر از امکانات و احتمالات است، از جمله شروعی تازه و جدید! با این حال، بسیاری از آدم‌ها هیچ تصمیم جدیدی نمی‌گیرند به این دلیل که تصور می‌کنند این کار هرگز فایده‌ای ندارد. امسال زمانی را اختصاص بدهید به تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کاری می‌خواهید انجام بدهید و چطور عمل خواهید کرد.

این چهار سؤال را از خودتان بپرسید تا ۲۰۲۰ تبدیل به بهترین سال زندگی‌تان شود:

۱. به آینه نگاه کنید: امروز در کجا قرار دارم؟

کدام بخش‌های زندگی‌تان قوی و موفقیت‌آمیز است؟ کدام حوزه‌ها غالبا مورد غفلت قرار گرفته‌اند؟ همین امروز به تمام جنبه‌های زندگی‌تان فکر کنید:

– شغل: روی شغل‌ و پیگیری موفقیت حرفه‌ای‌تان تمرکز کنید.

– خانواده: به یاد داشته باشید که بین زندگی کاری و خانوادگی‌تان تعادل برقرار کنید.

– دوستان: برای بررسی روابط هدفمندتان خارج از خانواده وقت بگذارید.

– معنویت: روی ارزش‌ها و اعتقاداتی که به زندگی معنا می‌دهند، متمرکز شوید.

– سلامتی: فراموش نکنید که از خودتان، ذهن و بدن‌تان مراقبت کنید.

– سرگرمی: درباره‌ی فعالیت‌ها و تجربیاتی که به شما شادی و خنده می‌دهند، فکر کنید.

به جای اینکه مستقیم به لیست اهداف‌تان بروید، ابتدا حوزه‌هایی را که نیاز به توجه مجدد دارند یا مواردی را که ناخواسته مورد غفلت قرار گرفته‌اند، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، روابط می‌توانند تأثیر قدرتمندی در خوشبختی شما داشته باشند. اگر غرق در کار یا تحصیل هستید، ممکن است اختصاص زمان برای روابط‌تان غیرلازم به نظر برسد، اما یک مطالعه جدید از دانشگاه هاروارد ثابت کرده‌است افرادی که روابط نزدیک خود را حفظ می‌کنند، زندگی طولانی‌تر و شادتری دارند.

اگر مطمئن نیستید که امروز کجا قرار دارید، از کسانی که شما را خوب می‌شناسند سؤال کنید. یا سال‌های گذشته را بررسی کنید. آیا فکر می‌کنید که باید توجه بیشتری به برخی حوزه‌ها اختصاص بدهید؟ هشدار داکترتان یا اعتراض دوستان‌تان از اینکه کمتر شما را می‌بینند، می‌توانند نشان بدهند که در برخی حوزه‌ها کاستی داشته‌اید و در سال ۲۰۲۰ باید به جبران آنها بپردازید.

۲. مرور گذشته: چه چیزی در گذشته به من کمک کرده که تغییر کنم ؟

البته که می‌خواهید در سال ۲۰۲۰ شروع دوباره‌ای داشته باشید! اما بررسی آنچه در گذشته به شما کمک کرده تا تغییر کنید هم تاثیرگذار است و بد نیست دوباره آن را امتحان کنید.

چطور در یک دوره دانشگاهی دشوار موفق شدید؟ چگونه یکی از شکست‌های‌تان را جبران کردید؟ چه چیزی به شما در پیشرفت و رسیدن به اهداف‌تان کمک کرده‌است؟ از راهکارهایی که قبلاً برای شما موثر بوده‌اند، به نفع اعمال تغییرات مثبت استفاده کنید.

۳. بازی‌های ذهنی: چگونه می‌توانم از مسیر خودم خارج شوم؟

ذهن قدرت زیادی دارد. وقتی ذهن ما متقاعد شود که می‌توانیم کاری را انجام دهیم، قطعا قادر خواهیم بود.

نسبت به ترس‌ها و هراس‌های‌تان آگاه باشید و بدانید که ممکن است ناآگاهانه کار اشتباهی را انجام دهید. از خودتان بپرسید، چه مانع یا مشکلی می‌تواند سر راه‌تان قرار بگیرد؟ آیا پاسخ این سوال را در مورد برنامه و اهداف کنونی‌تان می‌دانید؟ آیا با بروز آن مانع یا مشکل، تسلیم خواهید شد؟

تحقیقات می‌گویند 80 درصد تصمیمات سال نو تا اواسط فبروری به دست فراموشی سپرده می‌شوند. وقتی هدف خیلی بزرگ، سخت یا دور از دسترس به نظر برسد، دوباره به روش‌های قدیمی‌مان برمی‌گردیم. بهتر است به جای اتخاذ تصمیمات بزرگ، اهداف کوچکی را برای رسیدن به تصویر بزرگ نهایی آماده کنید.

۴. هدف: به چه دلیل این تصمیم را گرفته‌ام؟

بیشتر تصمیمات سال نو کاملا قابل پیش‌بینی هستند. رایج‌ترین تصمیمات معمولاً مواردی مانند پرداختن به مقوله‌ی سلامتی و داشتن نظم بیشتر در انجام کارها هستند. نکته‌ی اصلی این است که درک کنیم چرا فلان هدف و سایر اهداف در زندگی شما اهمیت دارند.

به اهداف خاصی متعهد شوید که متناسب با حوزه‌هایی باشند که به وقت و توجه شما نیاز دارند، و هدف بزرگتری نیز داشته باشید. باید بدانید که چرا ایجاد این تغییر اهمیت دارد. دانستن دلیل و چراییِ اهداف احتمال پایبندی شما را به آنها افزایش می‌دهد حتی اگر در طول مسیر دچار سختی‌ها و مشکلات بشوید.

به عنوان مثال، اگر دلیلی که در ذهن‌تان دارید، این است که زمان بیشتری برای روابط و سرگرمی به دست بیاورید و بتوانید زندگی شادتری برای‌ خودتان بسازید، آن را یادداشت کنید و روی آینه بچسبانید. بعد، با قدم‌های کوچک رسیدن به هدف‌تان را شروع کنید. انتظارات‌تان را پایین بیاورید. به جای ارسال پیام، با دوستان‌تان تماس بگیرید و آنها را دعوت کنید و دور هم جمع شوید. در طول دوازده ماهِ یک سال، حتی تغییرات کوچک نیز اثرات قابل‌توجهی خواهند داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان