جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

انتقاد سرور دانش از روند طی مراحل و تصویب قوانین در پارلمان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور می گوید که تدوین قوانین برای ایجاد سهولت و تطبیق عدالت بوده، اما طی مراحل و تصویب قوانین در پارلمان زمان‌گیر است.

دانش امروز پنج‌شنبه(28قوس) در برنامه رونمایی “شرح کد جزا”، تدوین و شرح کد جزای افغانستان را یک ابتکار بزرگ دانسته، آن را یک گام آغازین برای شرح و رفع ابهام قوانین خواند.

او با اشاره به تهیه 450 سند تقنینی در پنج سال حکومت وحدت ملی افزود، در فصل جدید شاهد تحولات چشمگیری در نظام حقوقی افغانستان خواهیم بود.

معاون دوم رییس‌جمهور هدف از فرامین تقنینی رییس‌جمهور را عاجل بودن موضوع و تطبیق تعهدات بین‌المللی دولت افغانستان  خواند و تاکید کرد، هیچ‌گونه اهداف شخصی در این مسایل دخالت ندارد.

وی مشکلات محتوایی در قوانین و کاستی‌ها در معیاری نبودن قوانین و فقدان شرح و تفسیر قوانین، را چالش جدی قوانین عنوان کرد و تاکید نمود، استادان دانشگاه ها و مراکز علمی در تهیه و تدوین شرح قوانین مسئولیت دارند و همکاری نهادهای اکادمیک هیچ‌گاه مسئولیت کارمندان عدلی و قضایی را نمی کاهد.

Sarwar Danish

از سویی هم فرید حمیدی، دادستان کل در این مراسم گفت، این شرح می‌تواند برای یکسان‌سازی اجراآت قضایی یک گام به پیش محسوب شود.

حمیدی افزود، تلاش شود تا فرهنگی به وجود بیاید که اساس آن عدالت باشد.

دادستان کل تاکید کرد: “ما در حال مذاکرات صلح هستیم؛ عدالت اساس و پایه یک صلح پایدار در افغانستان است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان