درانی: در چهار سال آینده بیش از۶۰۰ هزار زن از طریق زراعت خودکفا می‌شوند

توسطروایت زنده

آذر ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزیر زراعت، آبیاری و مالداری می‌‌گوید که بر اساس برنامه‌‌ای که این وزارت برای توان‌مندسازی اقتصاد زنان طراحی کرده، قرار است تا چهار سال آینده، ۶۱۶ هزار و ۶۰۰ زن با اجرای برنامه‌های زراعتی خودکفا شوند.

نصیراحمد درانی امروز سه‌شنبه(26قوس) در آغاز سومین کنفرانس ملی توان‌مندسازی زنان گفت: “بر اساس این برنامه، قرار است ۶۷هزار و ۶۰۰ زن در عرصه‌ زراعت با توزیع باغچه‌های خانگی، قوریه، سبزخانه و پروسس این محصولات، ۴۲هزار و ۶۰۰ زن از طریق توزیع فارم‌های کوچک مرغداری، مالداری، زنبورداری و نگهداری گوسفند و بز، ۱۰۵هزار و ۸۰۰ زن هم در بخش ترویج بر مبنای تقاضای مردم و ۲۰۰ زن نیز از طریق ایجاد مارکیت ویژه برای زنان و بازاریابی، تحت حمایت‌های اقتصادی قرار می‌گیرند”.

dorani

وی افزود: “در مجموع وزارت زراعت، بعد از چهار سال قادر خواهد بود ۶۱۶ هزار و ۴۰۰ خانم را حداقل از طریق سکتور زراعت، از نگاه اقتصادی سرپای‌شان ایستاد کند.”

نصیراحمد درانی تاکید کرد وزارت زراعت در سال‌های اخیر توانسته ۴۰۰ هزار زن را از طریق برنامه‌های مختلف خود مورد حمایت قرار دهد.

از سویی هم نذیره رحمان، رییس اقتصاد خانواده در وزارت زراعت گفت که این ریاست توانسته گروه‌های توان‌مندسازی زنان را در ۱۴ ولایت ایجاد کند.

سومین کنفرانس ملی توان‌مندسازی زنان در زراعت، با حضور ده‌ها تن از زنان زراعت‌پیشه و فعال در عرصه‌ تولید و پروسس محصولات زراعتی و لبنیات در مرکز و ولایات، برای بحث و بازنگری استراتژی ملی زنان در زراعت، برای دو روز در مقر وزارت زراعت برگزار شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *