جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افغانستان همچنان یکی از مرگبارترین کشورهای جهان برای خبرنگاران

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان گزارش‌گران بدون مرز در تازه‌ترین گزارش خود بار دیگر تأکید کرده است که افغانستان همچنان یکی از مرگبارترین کشورهای جهان برای خبرنگاران است.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز امروز سه‌شنبه(26قوس) در تازه‌ترین گزارش خود گفته است: پوشش رسانه‌ای در افغانستان کاهش یافته و شمار گزارش‌گران خارجی مستقر در کابل از سال ۲۰۱۴  تاکنون به‌ نصف رسیده است.

reporters without borders

این سازمان در گزارش خود کاهش حضور رسانه‌ها و گزارش‌‌گران خارجی در افغانستان را ‌وخیم‌تر شدن شرایط امنیتی(ناشی از افزایش بمباران غیرنظامیان)، کاهش علاقه رسانه‌های بین‌المللی و نیز تا حدودی بسته به خروج تدریجی نیروهای خارجی دانسته است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان سومین کشور مرگبار برای خبرنگاران در جهان شناخته شده است.

اما بر اساس این گزارش، تلفات خبرنگاران افغانستان در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و دلیل این کاهش، آموزش آنان بوده است تا با کاهش حضور گروهی، کمتر مورد هدف قرار گیرند. از طرف دیگر گزارش‌گران به ‌طور روز افزون با برخورداری از آموزش‌های بیشتر در نوع‌ گزارش‌دهی در مناطق خطر و با تامین وسایل حفاظت امنیت شخصی، خطر تلفات را در مناطق جنگی کاهش می‌دهند.

به گزارش سازمان گزارش‌گران بدون مرز، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۶ خبرنگار، در ۲۰۱۷ میلادی ۱۵ خبرنگار و در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۰ خبرنگار افغانستانی کشته شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان