سفر هیات حزب جنبش برای میانجی گری میان نیروهای امنیتی و نظام الدین قیصاری به مزارشریف

توسطروایت زنده

آذر ۲۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می گوید که هیات این حزب به ریاست بابر فرهمند، برای میانجی گری میان نیروهای امنیتی و نظام الدین قیصاری به ولایت بلخ سفر کرده است.

بشیراحمد ته ینج امروز یک شنبه(24قوس) با بیان این خبر، به خبرنامه گفت: “به دلیل این که وضعیت وخیم نشود و تلفات به بار نیاید، معاون صاحب اول هدایت دادند که عنایت بابر فرهمند با تعدادی از بزرگان حزب جنبش در شهر مزارشریف میان نظام الدین و نیروهای امنیتی وساطت کنند.”

او بعضی گزارش های نشر شده مبنی بر هدایت جنرال دوستم برای بازداشت نظام الدین قیصاری را رد کرد و گفت، این اقدام از سوی نیروهای امنیتی بر اساس شکایت مردم صورت گرفته و معاون اول هیچ نقشی در این میان ندارد.

farhmand

در همین حال محمد ابراهیم خیراندیش؛ عضو شورای ولایتی بلخ به خبرنامه گفت، درگیری و محاصره خانه نظام الدین قیصاری تاکنون ادامه دارد و بر اساس اطلاعات رسیده، تاکنون 3 تن از نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

او افزود، تاکنون گزارشی از زخمی و یا کشته شدن محافظین نظام الدین قیصاری منتشر نشده است.

به گفته خیراندیش، شماری از بزرگان و هواداران حزب جنبش ملی اسلامی در ولایت بلخ که حدود 500 تن می شوند، برای وساطت به محل درگیری رفته اند.

این در حالی است که عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به خبرنامه گفته بود که نیروهای مشترک امنیتی، شب گذشته عملیاتی را برای بازداشت نظام‌الدین قیصاری در ساحه عزیزآباد از مربوطات ناحیه پنجم شهر مزارشریف آغاز کرده و تاکنون درگیری میان نیروهای امنیتی و محافظان نظام الدین قیصاری ادامه دارد.

در این در گیری به گفته سخنگوی فرماندهی پولیس بلخ دو سرباز زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *