جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

اتحادیه اروپا: بحث‌ها درباره روند مذاکرات صلح افغانستان، بايد حقوق بشر محور شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر اتحادیه اروپا در کابل می گوید، بحث‌ها درباره روند مذاکرات صلح، بايد حقوق بشر محور شود و رها کردن اصول کليدی حقوق بشر، نه تنها آثاری مخرب برای افغانستان، که برای اروپا خواهد داشت.

پیری مایدون امروز سه‌شنبه(19قوس) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی حقوق بشر در مقر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در کابل گفت: “اقتصاد جرمي، معتادان، کار غيرقانونی، کار اطفال، قاچاق انسان و اثرات بد آن بر مردم، پيامدهای ناگوار جنگ است. در افغانستان حقوق بشر، خود، قربانی است. بدون جنگ، عوامل ديگری نیز هست که به نقض حقوق بشر تمام می‌شود”.

او افزود، کار برای حقوق بشر، کار برای صلح است و وقتی که دولت کودکان خود را فراموش کند، آن دولت، دولتی ضعيف است و وقتی که حکومت و جمهوريت از شهروندان آسیب‌دیده خود دفاع کند، آن جمهوريت قوی است.

uk

در همین حال تاداميچی ياماماتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این نشست گفت، حقوق بشر نه‌تنها برای مردم افغانستان، بلکه برای همه مهم است.

ياماماتو اضافه کرد: “اين مهم است که جوانان برای حقوق بشر بایستند. به آنان اين ذهنيت داده شود که برای حقوق بشر بایستند و اين قدرت را بايد به جوانان داد که برای حقوق بشر بایستند”.

از سویی هم شهرزاد اکبر،  رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت، تامین حقوق افراد دارای معلولیت،‌ حقوق و مطالبات قربانیان جنگ، مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان،‌ گام‌های اساسی برای کاهش زمینه‌ منازعه و ایجاد صلح پایدار است.

خانم اکبر افزود، برای این که این گفتگوها به صلح پایدار بیانجامد، باید این روند همه‌شمول بوده و طرفین به صورت جدی به مطالبات قربانیان، زنان و جوانان بپردازند.

وی تاکید کرد که رعایت موازین حقوق بشر در همه مراحل گفتگوهای صلح، توسط طرفین، به عنوان دغدغه جدی مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی افغانستان مطرح شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان