جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مجلس نمایند‌گان قانون حمایت از حقوق کودکان را پس از ۸ سال تصویب کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مجلس نمایند‌گان در نشست امروز خود پس از ۸ سال قانون حمایت از حقوق کودکان را تصویب کرد.

مجلس نمایند‌گان امروز دوشنبه(18قوس) در نشست عمومی خود، قانون حمایت از کودکان را که از چند سال به این سو به دلیل اختلاف نظر در مورد سن کودک، تاکنون تصویب نشده بود، تصویب کرد.

این قانون که دارای 16 فصل و 108 ماده است، طی فرمان تقنینی از سوی رییس جمهور توشیح و برای طی مراحل قانونی به مجلس نمایندگان فرستاده شده بود، در جلسه‌ عمومی امروز این مجلس با اکثریت آرا مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

این در حالی است که تنها در ماده سوم قانون حمایت از کودکان که درباره تعیین سن قانونی کودک است، اختلاف نظر میان نمایندگان وجود داشت و شماری از نمایندگان با سن ۱۸ سالگی مخالفت داشتند و بر سن به بلوغ رسیدن کودک تأکید داشتند.

Parliament

بر اساس این قانون، کودک به کسی گفته می شود که سن ۱۸ سالگی را تکمیل نکرده باشد.

این قانون در سال های گذشته نیز دو بار دیگر در آجندای مجلس رفت، اما به علت اختلاف ها درباره تعیین سن کودکان، تصویب نشده بود.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور در توییتر اش نگاشته است که حکومت افغانستان از تصمیم امروز مجلس نمایندگان مبنی بر تصویب قانون حمایت از کودکان استقبال می‌کند.

صدیقی تاکید کرده که حکومت افغانستان، اقدام نمایندگان مجلس را در راستای کاهش خشونت‌ها در برابر کودکان، موثر دانسته و برای تطبیق آن از سوی نهادهای اجرایی حکومت، متعهد است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان