جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

نبیل: انتخابات ریاست جمهوری به بن‌بست رسیده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رحمت الله نبیل، رییس دسته انتخاباتی امنیت و عدالت می گوید، انتخابات ریاست جمهوری به بن‌بست رسیده و این روند سیاسی شده است.

نبیل امروز پنج شنبه(14قوس) در یک نشست خبری گفت: “مردم افغانستان از وضعیت کنونی خسته شده اند و روند جنگ کنونی در کشور به بن بست رسیده، هیچ کسی ادعا کرده نمی‌تواند که برنده‌ جنگ در افغانستان باشد”.

او افزود: “نیروهای امنیتی خسته شده اند؛ روزمره ده ها قربانی می دهند، اما ساحات تصفیه شده دوباره از سوی طالبان گرفته می شود. در ادارات نظامی لایحه و ظایف اصلی شان به لایحه و ظایف شخصی تبدیل شده است”.

این نامرد انتخابات ریاست جمهوری در بحث صلح نیز خاطرنشان کرد که یک کشور عظیم دارای تاریخ کهن، گروگان یک توییت و یک هیات در گفتگوهای صلح شده و تیم حکومت به خاطر منافع خود می خواهد صلح را در انحصار خود داشته باشد.

نبیل ادامه داد، روند گفتگوهای صلح باید بین الافغانی شود. به باور او در حال حاضر گفتگوی صلح بین امریکا، پاکستان و طالبان است و صلحی که از آدرس پاکستان بیاید، برای افغانستان زهر است.

nabil

او تاکید کرد که باید “حکومت مصالحه” ایجاد شود و این حکومت نتیجه‌ انتخابات را لغو کند؛ طالبان آتش بس کند و روند گفتگوهای صلح بین الافغانی شود.

نبیل اضافه کرد، برای شکست بن‌بست کنونی در کشور همه به شمول اشرف غنی، عبدالله عبدالله و طالبان باید قربانی بدهند.

وی تصریح کرد، گفت‌وگوهای صلح به بن‌بست رسیده‌ و هنوز روی اعضای هیئت گفت‌وگوکننده صلح توافق نشده‌ است.

رییس دسته انتخاباتی عدالت و امنیت ادامه داد که اگر طالبان فکر می‌کند می‌تواند با زور وارد کابل شود، اشتباه می‌کند، مردم این اجازه را نخواهند داد.

نبیل تاکید کرد: “ما مخالف ایجاد حکومت موقت استیم و این گزینه به‌عنوان آخرین راه‌حل قابل بحث است”.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه داد: “توییت من در مورد معامله آزادی خلیل فیروزی را کمیسیون شکایات انتخاباتی به عنوان شکایت از سوی تیم دولت ساز به دادستانی کل علیه من درج کرده و من آن را در محکمه بی طرف اسناد ارایه می کنم”.

او همچنان تاکید کرد که کمیسیون‌های انتخاباتی نتوانستند اعتماد از دست رفته‌ روند انتخابات را دوباره برگردانند.

نبیل در ادامه افزود: “خواست ما جلوگیری از تقلب است، آرای پاک باید از ناپاک جدا شود”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان