جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

واکنش ها به کشته شدن امدادگر جاپانی؛ شینزو آبه: از مرگ ناکامورا شوکه شدم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نخست وزیر جاپان در واکنش به کشته شدن تستو ناکامورا، امدادگر این کشور و شهروند افتخاری افغانستان در ولایت ننگرهار، می گوید که مرگ این فرد به این شکل او را شوکه کرده است.
شینزو آبه گفته است که مردم افغانستان از کمک‌های ناکامورا قدردانی کرده بودند و مرگ این فرد به این شکل او را شوکه کرده است.
سفارت امریکا نیز در یک اطلاعیه، حمله بر موتر یک نهاد خیریه‌ جاپانی در ننگرهار را محکوم کرده و آن را غیر قابل توجیه خوانده است.
سفارت امریکا افزوده که در این حمله نه تنها بشردوستان مورد حمله قرار گرفته، بلکه نهادهای کمک رسان به بیماران افغانستان که به آنها خدمت، مراقبت و کمک می‌کنند نیز مورد حمله قرار گرفته اند.
از سویی هم هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که کشته شدن داکتر تستو ناکامورا، امدادگر جاپانی در جلال آباد را محکوم می کند.
به گفته یوناما، این عمل در مقابل مردی که بیشتر زندگی اش را برای کمک کردن به مردم آسیب پذیر افغانستان اختصاص داده بود، غیر قابل قبول می باشد.

ghani
صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور نیز در توییتر اش نگاشته است: “دشمنان مردم افغانستان، نزدیک ترین دوست ما را بی‌‍رحمانه به قتل رساندند. ناکامورا، زندگی خود را وقف هم‌یاری و همکاری با مردم ما کرد. ناکامورا، حکومت را در مدیریت آب‌ها و جنگل‌ها کمک می کرد. دولت وملت افغانستان حمله به او و همکارانش را تقبیح و بزرگترین جنایت در برابر مددرسانان می‌داند.”
از سویی هم نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می گوید که هدایت جدی داده شده تا حمله بر موتر این کمک رسان جاپانی به صورت جدی بررسی شود.
این در حالی است که صبح امروز موتر حامل داکتر تستو ناکامورا در ولایت ننگرهار مورد تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت که در آن، 5 تن از همراهان این امدادرسان جاپانی کشته و خود او زخمی شده بود که پس از جراحات سنگین در شفاخانه جان داد.
داکتر تستو ناکامورا از 16 سال به این سو افغانستان را در مدیریت کشاورزی، آب‌ها و جنگل‌ها کمک می کرد. رییس جمهور غنی نیز شهروند افتخاری افغانستان را به او اعطا کرده بود.
کشته شدن او واکنش کابران فضای مجازی افغانستان را نیز در پی داشت.
تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. گروه طالبان نیز حمله بر این امدادرسان را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان