جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

جشنواره‌ سراسری شعر و نقاشی صلح؛ حمایت از نیروهای امنیتی تا مبارزه با افراط‌گرایی

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

شماری از جوانان با یک ابتکار خلاقانه اولین جشنواره سراسری “شعر و نقاشی صلح” در افغانستان را به منظور حمایت از دست‌آوردهای 19 سال افغانستان، تقویت حس امید در میان جوانان و حمایت از صلح، از طریق هنر و فعالیت‌های فرهنگی، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و مبارزه با افراط‌گرایی و ذهنیت افراطی جوانان راه‌اندازی کرده‌اند.

این جشنواره‌ سراسری به روز پنج‌شنبه گذشته(7قوس) در دانشگاه کابل برگزار شد.

این جشنواره به گفته برگزارکنندگان آن، به ابتکار “شرکت رسانه‌ای ـ مشورتی و تحقیقی شایان” در همکاری و هماهنگی با مجموعه‌ای از فرهنگیان، جوانان و در تفاهم با وزارت‌های معارف و وزارت تحصیلات عالی و دیگر نهادهای مربوط دولتی و فرهنگی آغاز شده  و قرار است با برگزاری همایش‌ها در هفت ولایت، از شاعران و نقاشان برتر جوان تقدیر کند.

ذکی شهامت، رییس شرکت رسانه ای – مشورتی شایان و از برگزارکنندگان این جشنواره در مورد ایده و هدف برگزاری جشنواره‌ سراسری شعر و نقاشی صلح به خبرنامه گفت: “در شرایطی که کشور ما قرار دارد، ما احساس کردیم برای انعکاس صدای مردم در ارتباط به صلح، مبارزه با افراط‌گرایی و ذهیت افراطی جوانان، حمایت از نیروهای امنیتی دفاعی و همچنان تقویت حس امید در جوانان افغانستان، یک جشنواره ملی و سراسری شعر را راه‌اندازی کنیم.”

شهامت افزود، همایشی که روز پنج‌شنبه در دانشگاه کابل برگزار شد، اولین همایش این جشنواره بود. در این همایش اثرهای جوانانی که از حوزه کابل و چند ولایت اطراف آن به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده بود، توسط توسط هیأت داوران بررسی شد. این اثرها در  قسمت شعر پشتو، شعر دری و نقاشی بود که در اولین همایش این جشنواره، از برنده‌های این سه بخش تقدیر گردید.

شماری از جوانان با یک ابتکار خلاقانه اولین جشنواره سراسری "شعر و نقاشی صلح" در افغانستان را به منظور حمایت از دست‌آوردهای 19 سال افغانستان، تقویت حس امید در میان جوانان و حمایت از صلح، از طریق هنر و فعالیت‌های فرهنگی، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و مبارزه با افراط‌گرایی و ذهنیت افراطی جوانان راه‌اندازی کرده‌اند
شماری از جوانان با یک ابتکار خلاقانه اولین جشنواره سراسری “شعر و نقاشی صلح” در افغانستان را به منظور حمایت از دست‌آوردهای 19 سال افغانستان، تقویت حس امید در میان جوانان و حمایت از صلح، از طریق هنر و فعالیت‌های فرهنگی، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و مبارزه با افراط‌گرایی و ذهنیت افراطی جوانان راه‌اندازی کرده‌اند

استقبال گرم مردم و فرهنگیان

شهامت در رابطه به استقبال مردم از این جشنواره و اولین همایش آن در کابل گفت: “استقبال مردم در اولین همایش این جشنواره بیش از حد توقع تیم برگزارکننده بود و بیش از 400 تن در آن اشتراک کرده بودند: “در کل می‌توانم بگویم اشتراک بسیار پر شور و در سطح بسیار عالی بود.”

به گفته او، در این همایش در حدود 300 اثر شعری و نقاشی از اشتراک‌کنندگان حوزه کابل و ولایت‌های اطراف آن از سوی داوران بررسی شد که از این میان، 3 برنده اول، دوم و سوم در شعر پشتو، سه برنده در شعر دری، سه برنده در قسمت نقاشی و سه برنده دیگر از بخش دانش‌آموزان برگزیده شدند.

این مقام برگزارکننده جشنواره شعر و نقاشی صلح خاطرنشان کرد که برای برندگان مقام اول این سه بخش کمپیوتر، برای مقام های دوم موبایل هوشمند و برای برندگان مقام‌های سوم، مجموعه‌ای از کتاب به عنوان جایزه داده شد و نیز از سه شاعر جوان “مهتاب ساحل، رامین مظهر و شفیقه خپلواک و یک نقاش جوان به نام ربابه محمدی تقدیر گردید.

شرایط جذب آثار برای این جشنواره

در جشنواره سراسری شعر و نقاشی صلح شاعران و نقاشانی می‌توانند اثرهای خود را به اشتراک بگذارند که سن شان از 35 سال بیشتر نباشد و  نیز قطعه‌های شعری و آثار نقاشی که به جشنواره فرستاده می‌شود، در موضوعات صلح، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، مبارزه با افراط‌گرایی، مصالحه و آشتی و افغانستان نوین ـ امید به آینده افغانستان باشد.

همایشهای ولایتی جشنواره سراسری شعر و نقاشی صلح

شهامت در مورد برگزاری همایش‌های این جشنواره گفت: “این چشنواره هفت همایش دارد که همایش اول آن در کابل برگزار شد. به تعقیب آن در ولایت‌های بامیان، بلخ، هرات، قندهار، ننگرهار و بدخشان نیز همایش‌هایی برگزار می‌شود و  قرار است در ختم این همایش‌ها،‌ اثرهای برگزیده شعری و هنری به دست آمده در قالب یک کتاب ویژه نشر گردد”.

در این همایش در حدود 300 اثر شعری و نقاشی از اشتراک‌کنندگان حوزه کابل و ولایت‌های اطراف آن از سوی داوران بررسی شد که از این میان، 3 برنده اول، دوم و سوم در شعر پشتو، سه برنده در شعر دری، سه برنده در قسمت نقاشی و سه برنده دیگر از بخش دانش‌آموزان برگزیده شدند
در این همایش در حدود 300 اثر شعری و نقاشی از اشتراک‌کنندگان حوزه کابل و ولایت‌های اطراف آن از سوی داوران بررسی شد که از این میان، 3 برنده اول، دوم و سوم در شعر پشتو، سه برنده در شعر دری، سه برنده در قسمت نقاشی و سه برنده دیگر از بخش دانش‌آموزان برگزیده شدند

به گفته او، این کتاب که تیراژ ابتدایی آن 10 هزار شماره است، توسط “شرکت رسانه‌ای ـ تحقیقی شایان” نشر شود و به شکل رایگان در مکاتب،‌ دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مرکز و ولایات توزیع می‌شود. هدف از نشر این کتاب، ترویج و تکثیر پیام صلح‌خواهی، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، امید به آینده افغانستان و ضرورت مصالحه و آشتی است.

شرکت رسانه‌ای ـ مشورتی و تحقیقی شایان

شرکت رسانه‌ای ـ مشورتی و تحقیقی شایان یک نهاد مستقل است که راستای تحقیق، تحلیل و خدمات رسانه‌ای از پنج سال به این‌سو قعالبت دارد. این شرکت پیش از این نیز برنامه‌هایی برای انعکاس صدای مردم داشته که بزرگترین آن، همین جشنواره شعر و نقاشی صلح است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان