جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

مکاتب خصوصی برای فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و کودکان خیابانی خدمات رایگان عرضه می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت معارف اعلام کرده است که مؤسسات آموزشی خصوصی در مرکز و ولایات برای فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی خدمات آموزشی رایگان عرضه می کنند.

وزارت معارف امروز چهارشنبه(6قوس) با نشر یک خبرنامه گفته است که این وزارت تلاش هایی را برای ایجاد سهولت در دسترسی کودکان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی به خدمات آموزشی آغاز کرده است.

به گفته این وزارت، برای فرزندان نیروهای امنیتی و دفاعی که در صفوف این نیروها ایفای وظیفه می کنند، در سال 1399 خورشیدی از 10 الی 50 درصد تخفیف و برای کودکان خیابانی و کودکان نیروهای امنیتی که جان باخته اند، خدمات تعلیمی تا پایان دوره‌ آموزشی به صورت رایگان عرضه می شود.

MoE

به نقل از خبرنامه وزارت معارف، در حال‌ حاضر مؤسسات خصوصی در شهر کابل تعداد کودکانی را که می توانند در سال 1399 خورشیدی تحت پوشش این خدمات قرار دهند مشخص ساخته اند. بر این اساس، در سال 1399، چهارده هزار و 827 کودک در شهر کابل از خدمات آموزشی رایگان و تحفیف برخوردار می شوند.

به گفته این وزارت، برای یک هزار و 81 کودک شامل “فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی” که خدمات آموزشی رایگان عرضه می شود، به 3 هزار و 435 کودک 50 درصد تخفیف داده می شود، 3 هزار و 351 کودک از 25 درصد تخفیف برخوردار می‌گرند و به 6 هزار و 583 کودک، 10 درصد تخفیف می رسد.

وزارت معارف خاطرنشان کرده، شمار کودکانی که می توانند در سال 1399 خورشیدی در 34 ولایت کشور از این خدمات بهره مند شوند، تا پایان سال روان خورشیدی مشخص خواهد شد.

وزارت معارف تاکید کرده که در حال‌حاضر 3.7 میلیون کودک افغانستانی به دلیل چالش‌های امنیتی، فقر اقتصادی و موانع فرهنگی از رفتن به مکتب محروم اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان