کمیسیون حقوق بشر خواستار تشکیل هیأت حقیقت‌یاب قضایای سوءاستفاده جنسی از کودکان در لوگر شد

توسطروایت زنده

آذر ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان خواستار تشکیل هیأتی با‌صلاحیت و مستقل، به منظور حقیقت‌یابی و مستندسازی قضایای سوءاستفاده جنسی از کودکان در ولایت لوگر شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز چهارشنبه(6قوس) با نشر اعلامیه از رهایی “موسی محمودی و احسان‌الله حمیدی”، دو تن از فعالان جامعه مدنی ولایت لوگر، از ریاست امنیت ملی استقبال کرده و تصمیم رهبری دولت ‌را در زمینه رهایی این دو تن، گامی در راستای تقویت مردم‌سالاری و نهادینه‌سازی ارزش‌های حقوق بشری خوانده است.

human-right

این کمیسیون در اعلامیه خود از مدافعان حقوق بشر، فعالان جامعه مدنی، رسانه‌ها، نهادهای بین‌المللی، نمایندگی‌های سیاسی مقیم در کابل و شهروندان به دلیل دادخواهی در هم‌سویی با کمیسیون حقوق بشر به هدف رهایی فعالان جامعه مدنی ولایت لوگر، سپاس گزاری کرده است.

کمیسیون حقوق بشر در اعلامیه خود تاکید کرده است: “به منظور تقویت فرهنگ شفافیت و پاسخ‌گویی و فراهم‌آوری آرامش روحی و روانی قربانیان آزار و اذیت‌های جنسی در ولایت لوگر، آماده است بررسی بیش‌تری داشته باشد.”

 کمیسیون حقوق بشر همچنان بر عملکرد قانونی و مبتنی بر معیار‌های حقوق بشری نهادهای امنیتی تاکید کرده، خواستار تأمین امنیت مدافعان حقوق بشر شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *