جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

ورزش ویژه سلامتی بانوان؛ ۹ مورد از محبوب‌ترین سبک‌های یوگا

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

یوگا انواع متفاوتی دارد. وضعیت بدن در اکثر آن‌ها یکسان است ولی از نظر سرعت حرکات، مدت زمانی ‌که هر وضعیت بدنی یا پوزیشن را نگه می‌دارید، میزان تأکید بر تنفس و جنبه معنوی آن با هم متفاوت هستند. برخی سبک‌ها، برای تازه واردهای این رشته و افرادی که با مشکل انعطاف‌پذیری مواجه هستند مناسب‌تر هستند. برخی دیگر به درد کسانی می‌خورند که در حال حاضر قادر هستند شست پای‌شان را با انگشتان دست‌شان لمس کنند. در صورتی که به فکر شروع این رشته هستید، بهتر است سبک‌های مختلف آن را در نظر بگیرید و حتی برای مدتی برخی از آن‌ها را تجربه کنید. شاید از یک سبک بیشتر از باقی سبک‌ها خوش‌تان بیاید یا یکی بیشتر از سایر انواع یوگا برای شما و هدفی که دارید مناسب باشد.

در این نوشتار با ۹ نوع اصلی یوگا آشنا خواهید شد!

۱. آشتانگا

 این نوع یوگا گاهی اوقات یوگای قدرتی نیز نامیده می‌شود. آشتانگا مستلزم قوای فیزیکی زیادی است. شما باید به لحاظ انعطاف‌پذیری، استقامت و بنیه در سطح مطلوبی قرار داشته باشید. در یوگای آشتانگا از یک وضعیت بدنی، به صورتِ بی‌وقفه به یک پوزیشن دیگر وارد می‌شوید. به همین دلیل انجام آن برای تازه واردها توصیه نمی‌شود.

آشتانگا مستلزم قوای فیزیکی زیادی است. شما باید به لحاظ انعطاف‌پذیری، استقامت و بنیه در سطح مطلوبی قرار داشته باشید.
آشتانگا مستلزم قوای فیزیکی زیادی است. شما باید به لحاظ انعطاف‌پذیری، استقامت و بنیه در سطح مطلوبی قرار داشته باشید.

۲. کندالینی

 یوگای کندالینی یکی از انواعِ غربی شده‌ی یوگا است و در واقع برای آزاد شدن انرژی در بدن طراحی شده‌است. این سبک از یوگا دارای تمرینات سنگین و سخت تنفسی است. اکثر پوزیشن‌های بدن در این نوع یوگا، تمرینات انعطاف‌پذیری کلاسیک هستند.

۳. آناندا

 این سبک از یوگا قوای بدنی و انعطاف‌پذیری کمتری را در مقایسه با سایر سبک‌ها می‌طلبد، بنابراین در صورتی که تا به حال این رشته را کار نکرده‌اید و در فکر شروع آن هستید، آناندا می‌تواند برای‌تان مناسب باشد.

۴. آنوسارا

 یوگای آنوسارا که سبک نسبتا جدیدی محسوب می‌شود، یک عنصر معنوی عمیق دارد. تمرکز این سبک تا حد زیادی بر وضعیت خوب بدنی و متعادل بودن بدن است.

۵. بیکرام

بیکرام یک سبک به شدت فیزیکی است که تمرینات تنفسی زیادی را شامل می‌شود. در این نوع یوگا ۲۶ حالت مشابه به ترتیب و طی مدت ۹۰ دقیقه انجام می‌شود و معمولا دمای فضای تمرین ۱۰۰ درجه است. علت بالا بودن دما این است که کشش بدن به طور ساده‌تری صورت بگیرد. اگر فشار خون‌تان بالا است، مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید یا در حال حاضر بیماری قلبی دارید، قبل از شروع این نوع یوگا با داکترتان مشورت کنید. او ممکن است اجازه‌ی فعالیت در این دما را به شما ندهد.

۶. کریپالو

 این سبک یوگا بیشتر نوعی مراقبه (مدیتیشن) است و به لحاظ فیزیکی کمتر درگیرتان می‌کند. تأکید کریپالو بر تعادل بدن و هماهنگیِ بین تنفس و حرکات است و ۳ مرحله دارد: مرحله اول برای یادگیری پوزیشن‌ها (حالت‌های بدنی) و کشف محدودیت‌های قوای جسمانی و انعطاف‌پذیری‌ است؛ مرحله دوم حفظ آن حالت بدنی به مدت مشخص، افزایش سطح تمرکز و بهبود آگاهی درونی است؛ مرحله سوم کریپالو نیز عبارت است از تغییر بدون مکث یک حالت به حالت دیگر.

۷. اینتگرال

 این سبک دارای مراقبه‌ و مناجات است و در واقع یکی از ساده‌ترین سبک‌های یوگا محسوب می‌شود. تمرکز این سبک یوگا بر معنویت و آرامش جسم و ذهن است.

۸. اینگار

 مربیان یوگای اینگار باید یک دوره آموزشی ۲ تا ۵ ساله و بسیار دشوار را سپری کنند تا مدرک مربیگری بگیرند، بنابراین کیفیت آموزش آن خوب است. در این نوع یوگا توجه ویژه‌ای به تعادل بدنی، نظم و هماهنگی حرکات و درست بودن پوزیشن بدن وجود دارد.

در این نوع یوگا توجه ویژه‌ای به تعادل بدنی، نظم و هماهنگی حرکات و درست بودن پوزیشن بدن وجود دارد.
در این نوع یوگا توجه ویژه‌ای به تعادل بدنی، نظم و هماهنگی حرکات و درست بودن پوزیشن بدن وجود دارد.

۹. سیواناندا

 این سبک کلاسیک یوگا یکی از رایج‌ترین انواع یوگا در جهان است، حالت‌های بدنی شناخته شده‌ای را شامل می‌شود و تأکید آن بر آرامش و تنفس است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان