وزارت خارجه: سیاست خارجی افغانستان با جهان اقتصادمحور می شود

توسطروایت زنده

آذر ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت خارجه می گوید که این وزارت روی بسته اصلاحاتی کار می کند که عمده ترین بخش آن، اقتصاد محور شدن دیپلماسی و سیاست خارجی افغانستان با جهان است.

گران هیواد روز سه‌شنبه(5قوس) در یک نشست خبری گفت که وزارت خارجه به اساس ارزیابی‌های همه جانبه، روی یک بسته اصلاحاتی کار می‌کند که این بسته به تمامی نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در بیرون از کشور فرستاده شده و پس از نهایی شدن ارزیابی‌ها، بسته اصلاحاتی اعلام می‌شود.

هیواد افزود: “بسته اصلاحاتی در عرصه تحلیل، تصحیح و به روز رسانیدن دکتورین سیاست خارجی، قوانین و مقررات، لوایح، تشکیل وزارت امورخارجه و اصلاحات کدری خواهد بود.”

او اضافه کرد که عمده ترین بخش در این بسته اصلاحاتی، اقتصاد محور شدن سیاست خارجی افغانستان با جهان است و هدف این برنامه این است تا با در نظر داشت قوانین اقتصادی و حمایت اقتصادی کشورها از افغانستان، روابط افغانستان با جهان اقتصاد محور گردد.

garan hewad

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، دولت در نظر دارد تا افغانستان را به عنوان نقطه وصل کشورهای منطقه به ویژه آسیای مرکزی با آسیای جنوبی تبدیل کند، به همین اساس وزارت خارجه باید در دکتورین سیاست خارجی، اصلاحات و ظرفیت سازی را انجام بدهد، تا کسانی که از افغانستان در بیرون از کشور نمایندگی می‌کنند، ظرفیت این را داشته باشند که برای افغانستان بازاریابی نمایند.

هیواد در ادامه افزود، به 5 تن از سفیران و معاونان سفیران افغانستان که به اساس لوایح، رسما زمان کارشان پایان یافته بود، اطلاع داده شده که به کشور برمی گردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *