جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آلیس ولیز: چین گامی برای ثبات افغانستان برنداشته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

الیس ویلز، معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی می‌گوید که چین برای ثبات در افغانستان گامی برنداشته است.

 خانم ویلز که در مرکز ویلسون، یک نهاد پژوهشی  مستقر در واشنگتن صحبت می کرد گفت: “درحال حاضر می توانم بگویم که فرصت هایی برای ایالات متحده و چین وجود دارد تا شرکای مهم برای مذاکره به یک توافق سیاسی باشند. طوری که می بینید، سفیر خلیل زاد مرتباً با همتای چینی خود در میان سایر شرکای منطقه مشورت میکند.”

Alice Wells

 وی ادامه داد: “اما من ندیده ام که چین گامی را بردارد تا برای مشکلات واقعی در ثبات افغانستان کمک کرده باشد تا به اسیای میانه و جامعه بین المللی تا حدودی کمک کرده باشد.”

 خانم ولز تأکید کرد که چین هیچ گونه کمک مالی قابل توجهی را به افغانستان ارائه نکرده است و اظهار داشت که همسایگان این کشور از جمله تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان کارهای بیشتری را برای کمک به افغانستان در ابتکارات اتصال منطقه ای مانند راه آهن مرزی ، خطوط برق و مبادلات تجاری انجام داده اند.

 این در حالی است که قرار است چین از یک نشست میان افغانان – حکومت افغانستان، سیاسیون و طالبان – میزبانی کند. این نشست قرار بود ماه پیش برگزار شود، اما بدلایلی به تعویق افتاد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان