جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: در بازشماری آرا شرکت نمی کنیم/ در هر گوشه‌یی که تقلب است، مدافع آن تیم دولت ساز است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس اجرایی می گوید تیم ثبات و همگرایی تصویب کرده که در روند باز شماری آرا سهم نگیرند.

آقای عبدالله امروز یک‌شنبه (26عقرب) در نشست خبری گفت: “ما فیصله کرده‌ایم که در روند بازشماری آرا سهم نمی‌گیریم، اگر کمیسیون مستقل انتخابات در این تصمیم اش تجدید نظر نکند، بی‌طرفی خود را زیر سوال برده و ما تصمیم بعدی خود را خواهیم گرفت”.

او افزود کمیسیون مستقل انتخابات باید بربنیاد قانون عمل کند و آرایی که بایومتریک ندارند، باطل اعلام کند.

رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی ادامه داد که کمیسیون انتخابات در هیچ مورد به مکتوب آنان پاسخ رسمی کتبی نداده‌است و تنها به پاسخ‌دهی شفاهی اکتفا کرده‌است.

abdullah

عبدالله اضافه کرد که توضیحات شب‌گذشتۀ کمیسیون مستقل انتخابات، قابل پذیرش تیم اش نیست و این نشان می‌دهد که کمیسیون مستقل انتخابات از تیم دولت ساز دستور می‌گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اعتراضات هوادارانش در پیوند به باز شماری آرا گفت نیروهای امنیتی به‌منظور تأمین امنیت و مبارزه با ترویزم ایجاد شده و هرنوع کوشش برای استفاده سیاسی و دخیل کردن این نیروها به روند انتخابات، در تضاد با قانون اساسی کشور و هم‌چنان یک خیانت ملی است.

عبدالله تاکید کرد که امروز از نیروهای خاص در برابر شماری از شهروندان که اعتراض کرده‌اند، استفاده شده، در شرایطی که جنگ با هراس‌افگنی جریان دارد، چگونه به نیروهای امنیتی دستور داده می‌شود که بر مردم شلیک کنند، هرکس این دستور را داده است عواقب آن را بدوش او خواهد بود.

او با بیان این که در هر گوشه‌یی که تقلب است، مدافع آن تیم دولت ساز است گفت توقع ما از کمیسیون مستقل انتخابات، این نبود که به‌عنوان سخن‌گوی تیم دولت ساز عمل کند.

عبدالله یک بار دیگر هشدار داد که خواب سال 2014 دیگر تکرار نمی شود و تیم ثبات و هم‌گرایی به کسی اجازه نمی‌دهد که به آن مسیر برود، و کمیسیون انتخابات باید در تصمیم خود تجدید نظر کند. اگر چنین نکند، مسؤولیت بدوش کسانی است که کمیسیون را به برداشتن گام‌های غیرقانونی تشویق کرده‌اند.

رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی همچنان افزود که یکی از ناظرین تیم اش که روز گذشته در ولایت قندز زخمی شده بود، جان باخته است.

او در ادامه افزود که “کمیسیون انتخابات از تیم دولت ساز دستور گرفته است تا آرای خارج از وقت (قبل و بعد از شروع روند رای‌دهی) را حساب کند”.

این ظهارات اقای عبدالله در حالی مطرح می شود که کمیسیون مستقل انتخابات امروز روند بازشمار آرا را مجددا از سر گرفت و شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز این روند را تحریم کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان