جشنواره گل زعفران در هرات؛ تولید زعفران افغانستان به 18 تن رسید

توسطروایت زنده

آبان ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نصیراحمد درانی وزیر زراعت در پنجمین جشنواره‌ی گل زعفران در هرات اعلان کرد که تولید امسال زعفران در هرات به 17 تن و در کل افغانستان به 18 تن رسیده است.

آقای درانی امروز یک‌شنبه (26عقرب) در این جشنواره گفت: “پیش‌بینی شده بود برابر با استراتژی انکشاف زعفران، ما در سال ۱۴۰۰ به تولید ۱۴ تن برسیم، اما ما راه پنج ساله را در دو سال طی کردیم”

او به زعفران‌کاران و فعالان این سکتور پیشنهاد کرد که روزی را برای درج در تقویم به نام روز ملی زعفران موافقت و معرفی کنند تا افغانستان مانند روز ملی جلغوزه، روز ملی زعفران نیز داشته باشد.

saffron

وزیر زراعت ادامه داد: “از لحاظ کیفیی جایگاه اول را داریم، از نظر کمی سومین تولیدکننده‌ی جهان هستیم، و برنامه‌ی ما این است که با حفظ کیفیت، دومین تولیدکننده‌ی زعفران شویم.”

در همین حال محمدداوود هاشمی، معاون و سرپرست ولایت هرات گفت که سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زعفران در هرات بیش‌تر شده و اکنون 15 هزار خانواده مشغول کار در سکتور زعفران‌اند.

از سوی هم عبدالصبور رحمانی رییس زراعت، آبیاری و مالدرای هرات در این جشنواره خاطرنشان کرد ک در هفت هزار هکتار زمین در هرات زعفران کاشته می شود و ۴۵ شرکت و انجمن در این ولایت در این بخش فعالیت می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *