جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

امید اتحادیه اروپا به آغاز گفتگوهای طالبان با امریکا و حکومت افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا می گوید، امیدوار است که به زودی گفتگوها میان دولت افغانستان و طالبان و همچنین مذاکرات طالبان و ایالات متحده آغاز شود.

فدریکا موگرینی روز گذشته(دوشنبه، 20عقرب) در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: “ما بعد از انتخابات، وضعیت افغانستان را مورد بحث قرار دادیم. ممکن است این تناقض را داشته باشیم که احتمالا بهترین انتخابات را در تاریخ افغانستان داشته ایم، زیرا هنوز هم در مورد برخی کاستی های آشکار و مدت زمان طولانی برای اعلام نتایج تردیداتی وجود دارد.”

mogrini

موگرینی افزوده است که امیدوار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هرچه زودتر اعلان شود و همه جوانب باید آن را بپذیرند.

او تاکید کرده است: “اگر نتایج انتخابات پذیرفته نشود، به طریقه ای زیر سؤال برده شود و از آن بحران ایجاد کنند، پس این به منفعت کسانی تمام می‌شود که در روند دموکراسی افغانستان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و دیدگاه یک حکومت مشروع برای اشتراک در مذاکرات صلح را ضعیف می‌سازد.”

موگرینی در این نشست از سیاسیون افغانستان خواسته است که تلاش کنند روند گفتگوهای رسمی صلح میان حکومت افغانستان پس از انتخابات، و طالبان که همراهی جامعه بین‌المللی و برخی از بازیگران منطقه را با خود داشته باشد، آغاز گردد.

مسوول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا  اضافه کرده است که اتحادیه اروپا برنامه‌های پنهانی ندارد و فقط به صلح، امنیت و ثبات و حقوق مردم افغانستان علاقمند است.

او تصریح کرده است که از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند، اما دست‌آوردهای 18 افغانستان باید حفظ و تقویت شود، این روند به صورت همه‌جانبه به پیش برده شود و همه طرف‌ها در آن نقش داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان