تلاش برای عادی سازی روابط؛ سفر رییس سازمان اطلاعات ارتش و معاون وزارت خارجه پاکستان به کابل

توسطروایت زنده

آبان ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی از سفر رییس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان “آی.اس.آی” و معاون وزیر خارجه این کشور به کابل خبر داده است.

کبیر حقمل، سخنگوی شورای امنیت ملی امروز دوشنبه(20عقرب) با بیان این خبر در توییتر اش نگاشته است که حمدالله محب، رییس شورای امنیت با جنرال فیض حامد، رییس سازمان اطلاعات ارتش و سهیل محمود، معاون وزیر امورخارجه پاکستان دیدار کرده است.

حقمل افزوده است که در این دیدار دو طرف در مورد تلاش ها برای عادی سازی روابط افغانستان و پاکستان و تشکیل کمیته فنی برای حل مشکلات افغان مارکیت در پیشاور صحبت کردند.

pakistan

در همین حال شماری از رسانه ها به نقل از منابع حکومتی گزارش داده اند که این هیات پاکستانی قرار است با مقام‌های حکومت افغانستان دیدار کرده و احتمال می‌رود دو طرف روی بهبود روابط و پایان دادن به تنش‌های سیاسی اخیر میان کابل و اسلام‌آباد بحث و رایزنی کنند.

این در حالی است که در این اواخر تنش ها میان اسلام آباد و کابل پس از آن بالا گرفت که یک دفتر محلی “آی.اس.آی”، سفیر افغانستان در پاکستان را احضار کرد. وزارت خارجه افغانستان این اقدام پاکستان را خلاف اصول و معیارهای دیپلوماتیک عنوان کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *