جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

تیفا: بازشماری آرا خلاف ماده نوزدهم قانون تعدیل شده انتخابات است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان “تیفا” می‌گوید که تصمیم کمیسیون انتخابات برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری، خلاف ماده نوزدهم قانون تعدیل شده انتخابات است.

تیفا امروز یک‌شنبه(19عقرب) در یک‌خبرنامه گفته است که روند باز شماری آرا بدون در نظرداشت قوانین، مقررات و لوایح و تعهدات قبلی کمیسیون انتخابات، بحران زا است.

تیفا افزوده است: “هر نوع اعتباردهی برای آرای بدون داشتن معلومات بایومتریکی و بیرون از زمان معین روز انتخابات(7:00 صبح الی 5:00 عصر) می تواند زمینه را برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات برای تکت های انتخاباتی و مردم افغانستان فراهم کند.”

tefa

این نهاد ناظر انتخاباتی همچنان از نقض دوباره تقویم انتخاباتی پیرامون اعلان نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرده، خاطرنشان نموده است که نقض تقویم اعلان نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات می تواند زمینه بی اعتمادی مردم و یک بحران جدید را مشابه بحران ۲۰۱۴ فراهم کند.

این نهاد همچنان از روندهای تخنیکی انتخابات که به سوی سیاسی شدن می رود، ابراز نگرانی کرده و آن را ضربه بزرگی به پیکر دموکراسی نوپای افغانستان دانسته است.

تیفا از کمیسیون های انتخاباتی خواسته است تا مطابق قانون انتخابات، مقررات و لوایحی که قبلا تصویب نموده،  عمل کرده، و برای مردم از سلامت روند اطمینان دهند، تا مردم مطمین شوند که رای شان سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد نمود.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان همچنان از تکت های انتخاباتی و طرف های ذینفع روند انتخابات خواسته است تا در کار کمیسیون های انتخاباتی مداخله نکنند و اجازه دهند تا کمیسیون ها در فضای آرام، کار تخنیکی و فنی خود را به پیش برند.

این اظهارات تیفا در حالی مطرح می شود که کمیسیون انتخابات به رغم تحریم های نظارتی شماری از دسته های انتخاباتی، بر بازشماری آرا پافشاری دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان