عبدالله: روند بازشماری آرا متوقف شود/ شمارش آرا بدون نظارت ناظرین مشروعیت ندارد

توسطروایت زنده

آبان ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی تاکید کرد: “روند بازشماری آرا باید متوقف شود، اگر کمیسیون بازشماری آرا را در غیاب ناظران تیم ما انجام دهد، مشروعیت ندارد و اقدامات بعدی ما مسالمت‌آمیز خواهد بود”.

عبدالله عبدالله امروز یک‌شنبه(19عقرب) در یک گردهمایی در تالار لویه جرگه گفت: “ما رای پاک مردم افغانستان را به کرسی می‌نشانیم و نتایج انتخابات فقط و تنها بر اساس آرای پاک مردم خواهد بود”.

او افزود که از آرای پاک مردم افغانستان دفاع می‌کند و به دنبال به بحران کشیدن انتخابات نیست،  بلکه در جستجوی جلوگیری از تقلب است.

رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی ادامه داد، ناظرین این دسته در نظارت از بازشماری آرا اشتراک نکرده‌ و آرایی ‌که در نظارت از آن شرکت نکرده‌ اند، مورد قبول این تیم نیست.

bdullah

عبدالله تصریح کرد که در پی بحران نیست، اما هیچ سازشی در مورد حق مردم افغانستان مطرح نیست. اگر کشور به بحران می‌رود، مسئولیت آن به دوش تیم انتخاباتی دولت‌ساز است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنان افزود که وقتی معلومات بایومتریک وجود ندارد، چیزی دیگر قابل اعتبار نیست. معلومات در مورد 2 هزار و 400 محل وجود ندارد.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 2014  گفت، مصلحت به این بود که مملکت به بحران نرود، اما امروز مصلحت مردم در این است که رای تقلبی از سیستم بیرون شود.

این اظهارات عبدالله در حالی مطرح می شود که کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته به رغم تحریم دسته های انتخاباتی عبدالله عبدالله، رحمت الله نبیل، گلبدین حکمتیار و شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، روند بازشماری آرا را آغاز کرده و از کاندیدان ریاست جمهوری خواسته در این روند همکاری کنند.

در همین حال دسته انتخاباتی دولت ساز نیز با نشر اعلامیه ای از تیم های انتخاباتی خواسته است که از اظهار نظرهای غیرمسئولانه و بدون دلایل و مدارک، خودداری کرده و کمیسیون های انتخاباتی نیز مطابق تقویم کاری خویش، نتایج انتخابات ۶ میزان را در زمان و موعد جدید تعیین شده(23عقرب) اعلان کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *