کمیسیون شکایات انتخاباتی: نقض تقویم انتخاباتی، نقض قانون است

توسطروایت زنده

آبان ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند، نقض تقویم انتخاباتی نقض قانون است و اگر کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ 23 عقرب را نقض کند، بی‌تفاوت نخواهند ماند.

محمد قاسم الیاسی، سخنگو و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز پنجشنبه(16عقرب) در یک نشست خبری گفت: از تمام 4 هزار و 528 شکایت در تمام ولایات افغانستان، 189 شکایت استیناف‌طلب، 100 شکایت رد و به 4 شکایت اخطار داده شده‌ است.

الیاسی افزود، بر اساس فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی، 2 هزار و 118 محل به بازشماری می رود، 100 محل باطل شده و نیز در شکایات استینافی، 88 محل به بازشماری می رود.

IEC

او خاطرنشان کرد، کمیسیون انتخابات باید گزارش شرکت درمالوک را با مردم شریک سازد و نیز تمام نامزدان و معاونانی ‌که انصراف داده‌اند، باید امتیازات دولتی را تسلیم حکومت کنند.

مولوی دین محمد عظیمی، کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز در این نشست خبری گفت: کمیسیون شکایات انتخاباتی روز گذشته رسیدگی به قضایای استینافی شکایات را ختم کرده و از مجموع شکایات استینافی، 100 شکایت به دلیل عدم مستند رد، به 4 شکایت اخطار داده شده، 4 شکایت بر سر مراکزی بوده که به ابطال رفته است، 31 قضیه به بازشماری رفته و 41 قضیه نیز آرایی بوده که در آن اصلاحات آورده می شد و به کمیسیون انتخابات ارجاع داده شده است.

عظیمی تاکید کرد، 4 قضیه جریمه نقدی شده و تعدادی نیز به دادستانی معرفی شده اند که شامل روسای کمیسیون انتخابات، بعضی زورمندان و تخطی گران می شود.

او خاطرنشان کرد که شرکت دارملوک باید طبق قرارداد با کمیسیون انتخابات و تعهدی که با احزاب سیاسی کرده، عمل کند و اگر تخطی انجام دهد، از سوی کمیسیون شکایات به دادستانی معرفی خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *