ثبات و همگرایی: 112 هزار رای قبل و بعد از زمان رای دهی از سوی دارملوک شناسایی شده است

توسطروایت زنده

آبان ۱۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید، شرکت دارملوک 112 هزار رای را که قبل و بعد از زمان رای دهی به صندوق ها ریخته شده را تشخیص داده، اما هنوز کمیسیون انتخابات در مورد این آرا تصمیم نگرفته است.

نورالرحمان اخلاقی، ناظر تخنیکی تیم ثبات و همگرایی امروز دوشنبه(13عقرب) در یک نشست خبری گفت: یک مشکل تخنیکی در شرکت درملوک وجود داشته که نتوانسته همه آرایی را که قبل و بعد از زمان رای دهی استفاده شده، تشخص بدهد، اما حدود ۱۱۲ هزار رای را تشخیص داده است.

او افزود، باید این 112 هزار رای استفاده شده در قبل و بعد از زمان انتخابات، از سوی کمیسیون باطل شود، اما کمیسیون از حدود سه روز به این سو در این زمینه تصمیم نگرفته است.

این ناظر تخنیکی تیم ثبات و همگرایی اضافه کرد، با وجود این که طرزالعمل کمیسیون انتخابات، سرنوشت آرای قبل و بعد از وقت را روشن کرده، اما تاخیر کمیسیون در این زمینه سوال بر انگیز است؛ کمیسیون باید زودتر تصمیم اش را در این زمینه روشن کند و این یک نقطه ضعف است.

به گفته او؛ “حافظه حدود 700 دستگاه بایومتریک مفقود است و ما از کمیسیون خواسته ایم که عامل مفقود شدن این حافظه ها را به دادستانی معرفی کند.”

election 1

اخلاقی خاطرنشان کرد که شناسایی 47 هزار رای از عکس تکراری که به کمیسیون رسیده، در سطح استاندارد پایین گرفته شده و اگر به سطح استاندارد معیاری گرفته می شد، احتمال داشت بیشتر از 100 هزار رای از دور خارج شود.

این ناظر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی تاکید کرد که این تیم از کمیسیون درخواست کرده است که از معیار 50 درصد در تشخیص آرای تکراری استفاده شود، اما کمیسیون معیار 65 درصد را در نظر گرفته و در این زمینه گزارش روشنی نداده است.

اخلاقی تصریح کرد که باز شماری آرا زیر نظر کسانی صورت گیرد که اعتماد ایجاد کند؛ باید بازشماری پس از تصفیه کامل صورت گیرد و نیز برای بازشماری، سقف رای هر صندوق رای دهی بسیار مهم است.

این در حالی است که چندی قبل اورنگ زیب، یکی از کمیشنران کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری از پایان روند پاک‌سازی آرای بایومتریک شده از سوی شرکت دارملوک خبر داده، گفت که این شرکت 86 هزار و 226 رای را بی اعتبار شناخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *