جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

ساخت پاسگاه مرزی توسط آمریکا برای نیروهای تاجیکستان در مرز با افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

آمریکا در ادامه کمک های امنیتی خود به دولت تاجیکستان، از یک پاسگاه مرزی برای این کشور در مرز مشترک با افغانستان بهره برداری کرده است.

جان جینکل، سفیر امریکا در تاجیکستان و دگروال شهیون عبدوسطور ، معاون فرمانده نیروهای مرزبانی تاجیکستان، در مراسم افتتاح پاسگاه مرزی “اوکولون” شرکت کردند.

این پاسگاه زیر نظر کمیته ملی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان و برای نیروهای مرزی این کشور ساخته شده است.

به گزارش امروز(شنبه، ۱۱ عقرب) اکی پرس، هزینه پروژه ساخت و ساز این پاسگاه توسط سفارت آمریكا در تاجیکستان و با هزینه 900 هزار دالر تأمین و اجرا شده است.

Tajikistan

این پاسگاه مرزی با افزایش ظرفیت نیروهای مرزی تاجیکستان، امکان نظارت و گشت زنی مداوم در مرز با افغانستان را در منطقه شاهیتوس در ولایت خاتون فراهم می کند.

این تسهیلات توانایی نیروهای مرزی تاجیکستان را به طور چشمگیری افزایش می دهد تا از محدوده مرزی 15 تا 20 کیلومتری نظارت کنند و از تهدیدهایی نظیر قاچاقچیان مواد مخدر ، قاچاقچیان انسان و افراط گرایان جلوگیری کنند.

این در حالی است که سفارت آمریكا با هدف تقویت امنیت مرزی تاجیكستان، از ساخت و بازسازی 9 پاسگاه مرزی و 2 ناوگان در امتداد مرز تاجیكستان و افغانستان حمایت كرده است.

دولت ایالات متحده از سال 2005 به این سو، بیش از 100 میلیون دالر برای تقویت امنیت مرزی تاجیکستان کمک کرده است.

همچنین آمریکا به مدت 27 سال با تاجیکستان همکاری داشته است و بیش از 1.8 میلیارد دالر را از طریق برنامه هایی چون کشاورزی، بهداشت، آموزش، نهادهای دموکراتیک و امنیت، به این کشور کمک کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان