وزارت دولت در امورصلح: افغانستان در حال رایزنی در مورد برگزاری نشست بین افغانی با چین است

توسطروایت زنده

آبان ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت دولت در امور صلح می گوید که روی جزییات چگونگی برگزاری گفتگوهای بین افغانی صلح در چین، صحبت‌ها با دولت این کشور جریان دارد و در صورتی که معیارهای قابل قبول در نظر گرفته شده باشند، برای اشتراک در آن تصمیم خواهد گرفت.

وزارت دولت در امور صلح امروز چهارشنبه(1عقرب) با نشر یک اعلامیه گفته است که از هر نوع گفتگوی مردم افغانستان به عنوان یک‌ اصل استقبال می‌کند، اما توقع دارد که این گفتگوها یک گام به پیش باشد.

در اعلامیه این وزارت آمده است که تجربه گفتگوهای صلح دوحه با درنظرداشت شیوه انتخاب اشتراک‌کنندگان و تنظیم اجندای آن، یک گام به پیش بود و مسیر سازنده‌ای را برای پیشبرد روند صلح روشن ساخت.

ministry of government for peace

در این اعلامیه ضمن تاکید بر همه شمول بودن گفتگوهای صلح، خاطرنشان شده که مرکزیت و نقش دولت افغانستان همچنان پا برجاست.

این اعلامیه وزارت دولت در امور صلح در حالی به نشر رسیده است که قرار است بر اساس گزارش‌ها، گفتگوهای صلح افغانستان با حضور نمایندگان دولت افغانستان، طالبان و جامعه جهانی در چین برگزار شود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر نیز در توییتر اش نگاشته است که ملا برادر در راس یک هیات از طرف طالبان در این گفتگو شرکت می کند.

به گفته او، نشست بیجینگ تداوم نشست‌های مسکو و دوحه است که تمام اشتراک‌کنندگان از آدرس شخصی حضور خواهند یافت و دیدگاه شخصی شان را برای حل مساله افغانستان  بیان خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *