اتحادیه اروپا خواهان آغاز گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان شد

توسطروایت زنده

مهر ۲۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رولاند کوبیا، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می گوید که این اتحادیه خواهان آغاز گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان است.

کوبیا امروز یک‌شنبه(۲۸ میزان) در یک نشست مشترک خبری با پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، ضمن تاکید بر اعلام آتش بس، همزمان با آغاز گفتگوهای صلح در افغانستان گفت: این برای چندمین بار است که اتحادیه اروپا تأکید می کند که پروسه صلح باید به رهبری و مالکیت افغان ها به پیش برده شود و جامعه بین المللی نقش حمایت کننده داشته باشد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان افزود، اتحادیه اروپا آماده است به عنوان تضمین کننده در روند صلح و تطبیق توافق نامه صلح میان حکومت افغانستان و طالبان، نقش ایفا کند.

eu 1

کوبیا تصریح کرد که حفظ دست آوردهای ۱۸ سال اخیر افغانستان برای اتحادیه اروپا مهم است و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

او تصریح کرد، اتحادیه اروپا حاضر است افغان ها را در بازسازی افغانستان، تجارت و اتصال منطقه ای کمک کند تا محیط با ثبات و مرفه ای برای مردم تامین گردد.

از سویی هم پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری خواست که نباید برآیند انتخابات را به بحران بکشند.

مایدون تاکید کرد:  “سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری، یک موضوع پیچیده است. این بار، استفاده از دستگاه های شناخت بایومتریک، یک بخش دیگری از تضمین شفافیت و اعتبار دهی به نتایج انتخابات است، پس رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی نیاز به زمان بیشتر برای نهایی سازی این روند دارند.”

رولاند کوبیا، فرستاده اتحادیه اروپا به تازگی برای اشتراک در گفتگوهای امنیتی هرات به افغانستان آمده و در این نشست نیز بر آغاز گفتگوهای صلح و ایجاد آتش بس همزمان با آن، تأکید کرده است. وی در این سفر با مقام های ارشد دولت افغانستان از جمله رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس جمهور دیدار کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *