هشدار اتحادیه اروپا: نباید بار دیگر بحران انتخابات ریاست جمهوری 2014 در افغانستان تکرار شود

توسطروایت زنده

مهر ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

اتحادیه اروپا از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری  افغانستان می‌خواهد که نگذارند بحران انتخابات ریاست جمهوری 2014، بار دیگر تکرار شود.

پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز، از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری خواسته تا برای جلوگیری از بحران انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴، به نتیجه‌ای که از سوی کمیسیون انتخابات اعلام می‌شود، احترام بگذارند.

به گفته وی، روحیه مردم افغانستان در شرایط کنونی کاملا با سال 2014 متفاوت است و و دیگر علاقه‌ای به رویارویی سیاسی، احساسات خیابانی و خشونت علاقه ندارند.

سفیر اتحادیه اروپا در کابل در عین حال به کمیسیون‌های انتخاباتی هم توصیه کرده تا در روند نهایی‌سازی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، بی‌طرفی‌شان را حفظ کنند.

EU

وی هشدار می دهد که اگر تأخیر در اعلان نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری طولانی شود، انتخابات ریاست‌جمهوری به بحران خواهد رفت.

این در حالی است که روند کارها در کمیسیون مستقل انتخابات به ویژه انتقال اطلاعات از دستگاه‌های شناخت بایومتریک به بانک اطلاعات مرکزی این نهاد، به کندی پیش می‌رود و روندی که قرار بود یک روز پس از برگزاری انتخابات به پایان برسد، با جود گذشت دو هفته تکمیل نشده‌ است.

با این وجود، مقام‌ها در کمیسیون انتخابات هشدار می‌دهند که ممکن است اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد. بر اساس جدول زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۲۷میزان و نتایج نهایی به تاریخ ۱۶ عقرب اعلام شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *