تاکید سازمان ملل بر صداقت و بی‌طرفی کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان

توسطروایت زنده

مهر ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در دیدار با رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی ابراز امیدواری کرده است که کمیسیون‌های انتخاباتی در این شرایط دشوار، همچنان به صداقت و بی‌طرفی خود ادامه دهند.

تادامیچی یاماماتو امروز پنج‌شنبه(18میزان) در جریان دیدار با زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را نسبت به انتخابات گذشته بهتر خوانده، گفته است که “برنامه‌ها و هماهنگی‌های هر دو کمیسیون انتخاباتی بسیار عالی به پیش می‌رود و خوشحال هستیم که مدیریت انتخابات توسط دو خانم انجام می‌گردد که این در آینده افغانستان امیدوارکننده است”.

نماینده ویژه سازمان ملل افزوده است، اکنون برای اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی زمانی دشوار و سرنوشت‌ساز است و آنان در یک آزمایش تاریخی قرار دارند و ملل متحد نیز از صداقت و عملکرد قانونی‌شان حمایت می‌کند.

UN

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان ملل، تاکید کرده است: “ما فیصله‌های خویش را به گونه بی‌طرفانه در چوکات قانون و طرزالعمل‌ها انجام می‌دهیم و حمایت همه‌جانبه سازمان ملل در این راستا؛ قوت قلبی برای ما می‌باشد تا بیشتر تلاش کرده و در پایان یک نتیجه عادلانه را اعلان نماییم”.

شینواری افزوده است که روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی به صورت عالی پیش می‌رود و تاکنون در کار کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی از سوی اشخاص و کدام نهادی، مداخله و فشار صورت نگرفته است.

از سوی هم مولوی دین محمد عظیمی، معاون کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، یگانه گزینه برای ضمانت شفافیت انتخابات ریاست جمهوری را باطل شدن آرای بدون بایومتریک عنوان کرده، تاکید کرده است که آرای بدون بایومرتیک به هیچ صورت قابل قبول نیست و کمیسیون شکایات انتخاباتی تنها مطابق قانون و طرزالعمل‌های منظور شده عمل می‌کند و کسی حق مداخله در کار این نهاد را ندارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در حالی از کمیسیون شکایات انتخاباتی دیدار کرده که در این اواخر سفیران کشورهای زیادی به کمیسیون‌های رفت و آمد دارند که این موضوع تعدادی از کاندیدان ریاست جمهوری را نیز نگران کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *