جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: حفظ جمهوریت و حقوق شهروندی مردم افغانستان خط سرخ حکومت است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی در دیدار با مگی هاسن و کرس ون هولنف سناتوران ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که حفظ جمهوریت و حقوق شهروندی مردم افغانستان خط سرخ حکومت است.

در یک خبرنامه امروز پنج‌شنبه(18میزان) ارگ ریاست جمهوری در این مورد آمده است که این دیدار شام روز گذشته انجام شده و سناتوران امریکایی برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری را به مردم و حکومت افغانستان تبریک گفته، آن‌را برای تحکیم پایه‌های مردم سالاری ارزنده خوانده‌اند.

این سناتوران اضافه کرده‌اند: “مردم افغانستان سال‌های زیادی را در جنگ سپری کرده‌اند، ما خواهان ختم جنگ و تامین صلحی م‌ باشیم که استوار به خواست دولت و مردم افغانستان باشد”.

ghani 1

آن‌ها تاکید کرده‌اند؛ صلحی که بر مردم افغانستان تحمیل گردد و دست‌آوردهای 18 سال پسین را با خطر مواجه سازد، قبول پذیرش نیست و اگر حکومت افغانستان محور مذاکرات صلح نباشد، از این روند نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد.

رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری‌ها و حمایت دوامدار امریکا برای افغانستان، افزوده است که افغانستان با همکاری جامعه جهانی پس از سال 2001 فصل جدید از نوسازی و بازسازی را آغاز کرده که تاکنون به دستاوردهای بزرگی نایل گردیده و مسیری را که مردم انتخاب کرده‌اند، برگشت ناپذیر است.

وی با بیان این‌که حکومت و مردم افغانستان بر دوام نظام جمهوریت و رسیدن به صلح باعزت و پایدار که به مالکیت و رهبری دولت افغانستان متعهد است، تاکید کرد که صلح برای حکومت افغانستان در اولویت کاری قرار دارد، اما صلحی که منتج به قطع جنگ و خشونت شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان