جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت صحت: از هر دو شهروند افغانستان، یک تن از فشار روانی رنج می‌برد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گوید که سروی این وزارت نشان می‌دهد که از هر دو شهروند افغانستان یکی آن از فشارهای روانی رنچ می‌برد.
داکتر فدامحمد پیکان، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه امروز پنج‌شنبه(18میزان) در نشست روز جهانی صحت روانی و وقایه از خودکشی گفت: “سروی ملی صحت روانی که در سال 2018 در 16 ولایت کشور و در میان 12 هزار و 666 تن صورت گرفته، نشان می‌دهد که از هر دو افغان یکی آن از فشارهای روانی رنچ می‌برد”.
پیکان افزود، 20 درصد از شهر وندان افغانستان به خاطر فشارهای روانی در ایفای نقش در زندگی روزمره‌ نارسایی پیدا کرده‌اند.
معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت تاکید کرد، این وزارت استراتژی ملی صحت روانی را برای سال‌های 2019 الی 2023 تجدید، تصویب و به مرحله تطبیق گذاشته شده است.

Afghanistan
در این نشست، ستیفن لوک، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: “اتحادیه اروپا از سال 2003 به این‌سو به بخش صحت روانی وزارت صحت‌عامه کمک مالی و تخنیکی نموده که در این میان، می‌توان از راه‌اندازی سروی ملی صحت روانی در سال 2018، آموزش 500 مشاور روانی اجتماعی و آموزش‌های درازمدت و کوتاه‌مدت برای داکتران، نرس‌ها و قابله‌ها نام برد”.
این آمار بالای فشارهای روانی در میان شهروندان افغانستان در حالی به نشر رسیده که مردم کشور به دنبال چندین دهه جنگ و نابسامانی اجتماعی و هم‌چنان عدم وجود کار، از فشارهای روانی فرازنده رنج می‌برند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان