وزارت خارجه: پایین آوردن پرچم افغانستان در پاکستان اهانت به کشور است

توسطروایت زنده

مهر ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت امورخارجه می‌گوید که دولت افغانستان  پایین آوردن پرچم کشور را توسط پولیس پاکستان، اقدامی غیرمسئولانه دانسته، آن را محکوم کرده است.

وزارت خارجه امروز پنج‌شنبه(18میزان) با نشر یک خبرنامه گفته است که اخیرا صدها تن از نیروهای پولیس ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان، شب هنگام بدون اطلاع قبلی، به قصد تخلیه و تخریب افغان مارکیت، به به نمایندگی قونسلی افغانستان در پشاور هجوم برده و با بی‌احترامی تمام، بیرق ملی کشور و تابلوی نصب شده بر فراز افغان مارکیت را پایین آورده‌اند.

وزارت خارجه تاکید کرده است: “دولت جمهوری اسلامی افغانستان اقدام غیرمسئولانه پولیس خیبرپشتونخواه و اهانت به بیرق ملی افغانستان را محکوم نموده و مراتب اعتراض شدید خویش را نسبت به این اقدام و نیز عدم پاسخگویی جانب پاکستان در رابطه به این قضیه، ابراز می دارد”.

Pakistan

این وزارت افزوده است حکومت افغانستان یک‌بار دیگر تاکید می‌کند که به اسناد و دلایل حقوقی جانب افغانستان در جریان دعوای افغان مارکیت، بنابر انگیزه‌های سیاسی توجه نشده است.

وزارت خارجه همچنان خاطرنشان کرده است که فیصله محاکم پاکستان موجب قناعت نهادهای عدلی افغانستان نمی‌باشد.

پیش از این نیز پولیس پاکستان کم از کم ۳۹ شهروند افغانستان را به اتهام ترویج نفرت میان افغانستان و پاکستان، که به مناسبت سالروز استقلال افغانستان سوار بر موترسایکل بوده و پرچم افغانستان را حمل می‌کردند، بازداشت کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *