ثبات و همگرایی: انتخابات در دور اول برنده دارد؛ حکومت موقت کابوس است

توسطروایت زنده

مهر ۱۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم نمی رود و در دور اول فقط یک برنده دارد.

فضل احمد معنوی، عضو ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز دوشنبه(15میزان) در یک نشست خبری به نمایندگی از این تیم گفت: “تهدیدات امنیتی در روند رای دهی بی تاثیر نبوده، اما شاهد هستیم در گذشته هم تهدیدات جدی بوده و مردم به پای صندوق رای رفته اند، این بار ما انتخاباتی را به نمایش بگذاریم که بار دیگر مردم نسبت به انتخابات دلگرم شوند.”

او افزود: “کمیسیون انتخابات سطح اشتراک مردم در این دور انتخابات را نظر به مشاهده نهادهای ناظر به گونه مبالغه آمیز اعلام کرده است. با وجود این که این آمار تخمین است، اما این تخمین با واقعیت دور است و کمیسیون انتخابات میزان اشتراک مردم را باید بر اساس رای بایومتریک شده اعلان می کرد، نه بر اساس معلومات تلفونی روسای ولایتی کمیسیون ها، یا بر هم بر اساس جدول نتایج که امروز ثابت شده یک بخش اعظم و بزرگ آن غیرواقعی است”.

معنوی تاکید کرد، کمیسیون انتخابات هرچه زود تر آمار اشتراک کنندگان را بر اساس رای بایومتریک اعلان کند.

به گفته او: “انچه ما شاهد هستیم کمیسیون انتخابات مصروف پروسس جدول نتایج است. باور ما این است که این ضیاع وقت است و هیچ گونه تاثیر در اعلان نتیجه ندارد و آنچه اساس است،  رای بایومتریک شده است که همه پذیرفته اند و این یک امر تغییر ناپذیر است.”

maanowi

این عضو ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی تصریح کرد، تاخیر در اعلان نتیجه انتخابات صدمه به حکومت داری است و هرچه زود برنده و بازنده انتخابات اعلان شود.

معنوی در مورد تقلب در انتخابات خاطرنشان کرد، اشخاص گذشته با متود گذشته در جغرافیای مشخص بار دیگر تقلب کرده اند؛ اصل انتخابات شفاف نبوده و باید پروسس انتخابات شفاف باشد.

او همچنان از جامعه بین المللی مخصوصا یوناما خواست کمیسیون انتخابات را در عرصه شفاف سازی آرا یاری کند تا این کمیسیون نتیجه انتخابات را زودتر اعلان کند.

معنوی از حکومت نیز خواست با ابزار دست داشته اش از مداخله در کار کمیسیون ها اجتناب کند و هرگونه استفاده از ابزار حکومتی می تواند منجر به مشکلات بعدی شود.

این عضو ستاد انتخاباتی ثبات همگرایی گفت: “به مردم اطمینان می دهم که خواب انتخابات 2014 تکرار نمی شود و حکومت موقت یک کابوس بیش نیست و این انتخابات یک برنده دارد و محاسبه ما نشان می دهد انتخابات به دور دوم نمی رود.”

او همچنان ابراز امیدواری کرد که کمیسیون انتخابات به زودی مشکل توقف سیستم را مرفوع کند و آرای بایومتریک را اساس قرار دهد.

معنوی حراست از رای واقعی مردم را واجب دانست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *