تمرکز ویژه بر هزاره جات؛ غنی در بامیان: تیم دولت ساز برای بازآفرینی جایگاه بامیان عزم قاطع دارد

در آخرین روزهای باقی‌مانده کارزارهای انتخاباتی، این کارزارها به خصوص از سوی محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رهبران حکومت وحدت ملی شدت گرفته است. امروز شنبه(1 میزان) بامیانی‌ها میزبان تیم انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری رییس‌جمهور غنی بودند. غنی را در این سفر، هر دو معاون او همراهی می‌کردند.

اشرف غنی در سخنرانی در جمع صدها باشنده ولایت بامیان، از آن‌ها خواست که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.

وی به مردم بامیان اطمینان داد که روند اعمار راه‌های مواصلاتی مناطق مرکزی و تسریع آن را به گونه‌ درست مدیریت خواهد کرد و جایگاه تاریخی این ولایت را بار دیگر احیا می‌کند.

رییس تیم دولت‌ساز گفت: “اکنون زمان آن رسیده است که سال‌های محرومیت بامیان به آبادانی و شکوفایی مبدل گردد. ما برای زنده شدن و بازآفرینی و جایگاه دوباره‌ بامیان عزم قاطع داریم”

او همچنان گفت، در صورتی که پیروز انتخابات پیش‌‌رو شود، در قسمت تأمین امنیت، تعدیل واحدهای اداری، استفاده از ظرفیت‌های موجود انسانی، تسریع روند تقویت زیربناها و مشارکت مردم بامیان در تصمیم‌گیری و توسعه متوازن توجه بیشتر خواهد کرد.

اشرف غنی تأکید کرد که امروز نسل جوان هزاره، عقده حقارت ندارد، خود را از هیچ‌کس را کم نمی‌داند و حاضر به رقابت با تمام برادران و خواهران خود است.

مروز شنبه(1 میزان) بامیانی‌ها میزبان تیم انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری رییس‌جمهور غنی بودند
مروز شنبه(1 میزان) بامیانی‌ها میزبان تیم انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری رییس‌جمهور غنی بودند

وی تصریح نمود که باز بامیان زنده و احیا می‌شود و امید است که خدمات آن‌ها، زمینه اعتماد را به وجود آورد.

رییس تیم انتخاباتی دولت‌ساز در سخنان خود در بامیان با بیان این‌که “دهل دوسره صدای خوش داره؛ اما حکومت دوسره خدمت کرده نمی‌تواند”، به نوعی تأکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، دیگر نهادی به نام ریاست اجرایی وجود نخواهد داشت.

وی همچنان تأکید کرد که مردم افغانستان هرگز به عقب بر نمی‌گردند و در انتخابات از تیمی حمایت خواهند کرد که به نظام جمهوریت و تمثیل اراده‌ی مردم برای تعیین حق سرنوشت آنان احترام می‌گذارد.

ادامه کارزارهای انتخاباتی در غور، میدان وردک و کابل

محمد اشرف غنی در حالی امروز به ولایت مرکزی بامیان سفر کرده که معاون دوم او در چند روز گذشته مصروف بازدید از دیگر مناطق مرکزی بوده است.

سرور دانش در این سفرها، از ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک بازدید کرده و مردم را به حمایت از تیم انتخاباتی دولت‌ساز تشویق نموده است.

این در حالی است که پس از سفر کوتاه امروز اشرف غنی به ولایت بامیان، کارزارهای انتخاباتی او در کابل ادامه یافته است؛ او ابتدا با بزرگان قومی ولایت ارزگان دیدار کرد، در میان بزرگان قوم الکوزی، توتاخیل، زازی، منگل و زدران سخن گفت و در جمع شورای سراسری خوگیانی حاضر شد.

محمد اشرف غنی در حالی امروز به ولایت مرکزی بامیان سفر کرده که معاون دوم او در چند روز گذشته مصروف بازدید از دیگر مناطق مرکزی بوده است
محمد اشرف غنی در حالی امروز به ولایت مرکزی بامیان سفر کرده که معاون دوم او در چند روز گذشته مصروف بازدید از دیگر مناطق مرکزی بوده است

تنها سه روز تا پایان کارزارهای انتخاباتی

تنها سه روز به پایان کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. زلمی رسول و شیدامحمد ابدالی، دو نامزد انتخاباتی، به نفع اشرف غنی و تیم دولت‌ساز کنار رفته‌اند.

اما هم‌زمان با تشدید کارزارهای انتخاباتی، تعدادی از چهره‌های سیاسی و جهادی که پیش از این حمایت خود را از تیم صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر اعلام کرده بودند، با جمع شدن حول محور حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، با بیان این‌که صلح، اولویت اساسی در شرایط کنونی افغانستان است، در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه(1 میزان) منتشر کردند، هشدار دادند که برگزاری انتخابات در چنین شرایطی، کشور را به سوی بحران بیشتر سوق می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *