کشته و زخمی شدن بیش از 50 غیرنظامی در حمله هواپیمای بدون سرنشین در ننگرهار

توسطروایت زنده

شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی ننگرهار اعلام کرده‌اند که در نتیجه یک حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در این ولایت، بیش از 50 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

نیلوفر عزیز، یک عضو شورای ولایتی ننگرهار امروز پنج‌شنبه(28سنبله) به خبرنامه گفت، بامداد امروز در حمله هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی خوگیانی این ولایت، به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

خانم عزیز افزود، این غیرنظامیان در حالی هدف حمله هوایی قرار گرفتند که مصروف جمع‌آوری جلغوزه بودند.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار خاطرنشان کرد: “ما در جریان مستقیم این رویداد قرار نداریم، اما بر اساس گزارشی که به ما رسیده، حدود 30 تن در این رویداد کشته شده‌اند و حدود 20 الی 25 تن زخمی شدند.”

به گفته او، بیشتر قربانیان این رویداد زنان هستند.

dron 2

در همین حال سونی لگت، سخنگوی ارتش آمریکا گفته است که از گزارش تلفات غیرنظامیان پس از این‌که نیروها “یک حمله دقیق” را در اوایل صبح پنج‌شنبه بر داعش در ولایت ننگرهار انجام دادند، آگاه بودند.

او همچنان تاکید کرده که آمریکا در یک محیط پیچیده علیه کسانی که عمدا در پشت غیرنظامیان پنهان می‌شوند، می‌جنگد، و همچنین از ادعاهای غیرقانونی تلفات غیرنظامیان به عنوان سلاح تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

از سویی هم عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار با تایید این رویداد به خبرنامه گفت که بررسی‌ها در مورد ادعای تلفات غیرنظامیان در این ولایت ادامه دارد.

قول اردوی 201 سیلاب نیز با نشر یک خبرنامه گفته است که این عملیات بامداد امروز در منطقه تنگه وزیر که یک منطقه مملو از جنگلات و مخفی‌گاه گروه تروریستی داعش در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار است، توسط نیروهای ایتلاف انجام شده است.

در خبرنامه این قول اردو آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مشترکا تحقیقات‌شان را با نیروهای بین‌المللی در مورد ادعای تلفات غیرنظامیان آغاز کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *