جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سازمان ملل حملات طالبان در کابل و پروان را محکوم کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات مرگبار روز سه‌شنبه(۲۶ سنبله) در کابل و پروان را شدیدا نکوهش کردند.

آن‌ها در نشست دیروزشان که در مورد تمدید ماموریت یوناما در افغانستان متمرکز بود، بر حفظ جان غیرنظامیان از سوی تمامی جوانب درگیر جنگ تأکید کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفتند: “حملات طالبان بی‌احترامی شدید به زندگی افرادی غیرنظامی و اصول حقوق بشر است و این گونه حملات که با تلفات زیاد افراد غیرنظامی همراه است، تخطی از قانون بین‌المللی است.”

un 1

عادله راز، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد در این نشست از اعضای شورای امنیت خواست تا به طالبان فشار وارد کند.

وی گفت: “بار دیگر از این شورا تقاضا می‌کنیم تا از طالبان بخواهد که کشتار غیرنظامیان را متوقف سازد، به ویژه کسانی که در روز انتخابات اشتراک می‌کنند.”

این در حالی است که همایش انتخاباتی محمد اشرف غنی روز سه شنبه در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان در شمال کابل هدف یک حمله مرگبار طالبان قرار گرفت و در عین زمان یک انفجار دیگر در شهر کابل صورت گرفت. نزدیک به ۵۰ تن در هر دو حادثه کشته شدند.

کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است و طالبان پیش از این هشدار داده‌ با تمام توان در مقابل این انتخابات خواهد ایستاد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان